Paulina Styś-Nowak dnia 2017/06/22

Świetne brownie z ciecierzycy

Dzisiaj coś dla wielbicieli brownie. Zamiast czekolady wierzch można oprószyć truskawkami lub malinami!


Składniki na formę o wymiarach 25x20 cm:

  • 3 szklanki ugotowanej ciecierzycy
  • 4 jajka
  • 2 banan
  • 1/2 szklanki miodu
  • sok wyciśnięty z 1 pomarańczy
  • 5 łyżek kakao
  • 3 łyżki oleju kokosowego lub masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 kostek gorzkiej czekolady


Sposób przygotowania:

  • Zmiksuj wszystkie składniki (za wyjątkiem czekolady) na gładką masę.
  • Masę wylej do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch oprósz grubo posiekaną czekoladą.
  • Piecz w temp. 180 stopni C przez ok. 45 minut.


Wartość odżywcza kawałka (1/12 całości):

  • Energia: 180 kcal
  • Białko: 6 g
  • Tłuszcz: 7 g
  • Węglowodany: 22 g
  • Błonnik pokarmowy: 2,5 g


Brownie z ciecierzycy jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: kwasu foliowego, B2, B6, B12;




Sprawdź również przepis na brownie cukiniowe (kliknij w zdjęcie)!
http://zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com/2016/08/cukiniowe-brownie.html

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

86 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Ale smakuje niestety okropnie....po co ludzie piszą, że to ciasto jest dobre? Uwielbiam slodycze, uwielbiam zdrowe przepisy, owsianki itp. jestem ich miłośniczka, ale to ciasto ...Jestem zła, nie lubię piec, ale zachęcona łatwym przepisem i Waszymi komentarzami postanowiłam zaryzykować. Straciłam niestety czas. Wszystko wyszło super, do momentu wyjęcia go z piekarnika i skosztowania, nie jestem przyzwyczajona, żeby ciasto było czuć fasolą, masakra.

      Usuń
    3. Bzdury. Ciasto jest przepyszne. Dodałam do jednego żurawinę, a do drugiego orzechy i skórkę pomarańczową. Obydwa wyszły super.

      Usuń
  2. Zrobiłam,przepyszne jest!!!Moj 3-latek uwielbia:))))dziękuję za wspanialy przepis*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciasto jest pyszne!!! Jestem na diecie 1500 kcal i niestety przychodzą takie dni, kiedy bardzo się chce coś słodkiego. To ciasto jest super, bo jest sycące, więc 1 kawałek w zupełności wystarcza na zaspokojenie słodyczowego głodu. Ja użyłam takie dobre pół szklanki ksylitolu i moim zdaniem jest akurat. Jeszcze jeden plus; szybkie do zrobienia. Na noc namoczyłam ciecierzycę, rano ugotowałam w 45 min i przestudziłam. Po przestudzeniu, zblendowałam wszystkie składniki w 15 min i przelałam do prodiża wyłożonego papierem do pieczenia. Gorzką czekoladę roztopiłam i roztarłam na wierzchy jeszcze gorącego ciasta . Jeszcze na gorąco świetnie się kroiło, więc nie czekaliśmy do całkowitego wystudzenia, bo ślinka ciekła na sam widok. Pani Paulino, dalej będę wypróbowywać Pani przepisy, bo są zachęcające i czuję, że wiele potraw z pani propozycji znajdzie się w moim/naszym menu. Pozdrawiam i życzę sukcesów.

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za tak miły komentarz!

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Cst zamiast miodu mozna dotáció stevie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Paulino! Zakochałam się w Pani przepisach... Czy do tego brownie można użyć erytrolu? Jeśli tak - w jakiej ilości?

    OdpowiedzUsuń
  5. Pani Paulino! 3 szklanki ugotowanej ciecierzycy - to jest ciecierzycy surowej? Ps. Przypadkiem trafiłam na Pani bloga i już tu zostałam ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest już ciecierzyca ugotowana, potrzeba ok. 1 szklanki surowej :)

      Usuń
  6. witam
    Czy może być ciecierzyca z puszki ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy zamiast miodu moze byc ksylitol? Kupilam ostatnio a jeszcze nie uzywalam wiec nie wiem jak zachowa sie w wypiekach i czy jest bardzo slodki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodkość zbliżona do cukru. Nadaje si do wypieków ;)

      Usuń
  8. Czy kakao ma być gorzkie i czy może być zwykły olej zamiast kokosowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kakao gorzkie (to klasyczne). Zamiast oleju kokosowego proszę użyć masła.

      Usuń
  9. Genialne!!!! Wprost nie do wiary, bez grama mąki. Upieklam, wyszło przepyszne, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo smaczne. Zrobiłam "na wszelki wypadek" z połowy porcji, ale wszystkim smakowało. Nikt nie zgadł, że jest z ciecierzycy i wszyscy bardzo się zdziwili, że podałam brownie, chociaż jestem na diecie. Ale to dobry wybór, bo zasyciłam się jednym kawałkiem, a nie był to jeszcze taki wielki grzech jak klasyczne brownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy w tortownicy 24 cm też wyjdzie podobna wysokość?

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy ciecierzyce mozna zmielic maszynka do mielenia miesa?

    OdpowiedzUsuń
  13. ile należy dać bananów?

    OdpowiedzUsuń
  14. Upiekłam, w smaku bardzo dobre, ale nie wyrosło(2 cm) ;-(

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto wyszło mega! smakowało nawet mojemu mężowi, który nie lubi ciecierzycy i większości zdrowych rzeczy :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam jesli dam ciecierzyce z puszki to ile puszek?

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda apetycznie �� blaszka O jakich wymiarach? Chciałabym spróbować, a nie jestem mistrzem pieczenia i nie chce zaliczyć wtopy ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest napisane, nie zauważyłam, mój błąd ��

      Usuń
  18. Paulino, co mozna dodac zamiast jajek dla osoby, ktora jest weganka? Czy jest jakas alternatywa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można próbować z alternatywami z tej grafiki:
      http://lajfhaki.pl/static/files/9/e/8/2903_87f82b88584285.jpg

      Usuń
  19. Czy można użyć cięcie życzy z puszki?

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy mogę uzyc ciecieżycy z puszki?

    OdpowiedzUsuń
  21. Pani Paulino, czy podałaby Pani brownie maluchowi ok.20-21 mies.-ewentualnie- które z przepisów można by w ten sposób wykorzystać ? Poproszę o jakieś przykłady. Będę wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ;) Mój syn jadł to brownie w okolicach 16 miesiąca.

      Usuń
  22. Czy można czymś zastąpić sok z pomarańczy?

    OdpowiedzUsuń
  23. Swietne ciasto, polecam :) Pyszne, zdrowe - zagoscilo na stale w moim repertuarze, zwlaszcza, ze uwielbiam czekolade. Ja czasem dodaje bakalie - zurawine, orzechy; dzisiaj dodalam maliny, na pewno tez bedzie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Sok z pomaranczy zastapilam sokiem z polowki cytryny, albo lyzeczka octu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Czy można zastąpić miód syropem klonowym, a jeśli tak to w jakiej ilości?

    OdpowiedzUsuń
  26. W jakich wymiarach posiada Pani blache do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  27. Wypróbowałam i jestem zachwycona, upiekłam też ciasteczka owsiane z rodzynkami, słonecznikiem i orzechami. Fantastyczne przepisy, z pewnością wykorzystam je jeszcze wiele razy i wypróbuję kolejne.

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam, czym można zastąpić banany? Nie lubię ich smaku w wypiekach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować z musem jabłkowym ale to już będzie supełnie inne ciasto ;)

      Usuń
  29. Mam pytanko... 3 szklanki ugotowanej ciecierzycy... 3 szklanki przed gotowaniem, czy już po ugotowaniu? Czy mogłabym prosić o uwzględnianie gramatury produktów w przepisach? :) Bo czekolady np. też są różne ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak w przepisie: chodzi o 3 szklanki już ugotowanej ciecierzycy :)

      Będę starała się uwzględniać gramaturę :)

      Usuń
  30. Wypróbowałam i niestety to jest nie smaczne jestem zawiedziona ale cóż trzeba probowac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedys z innego blogu upieklam ciastka czekoladowe na bazie fasoli i kakao, zachecona komemtarzami 'pyszne, nie czuc roznicy, zjedzone jeszcze cieple, domownicy mysleli ze kupne", a dla mnie smakowaly jak... fasola posypana kakaem. Troche nie wyobrazam sobie, zeby ciasto z samej ciecierzycy nie mialo jej posmaku i smakowalo jak prawdziwe tlusto-slodkie brownie...

      Usuń
    2. Ochyda. Slodycz miodu i kakao probuja zabić posmak ciecierzycy.

      Usuń
  31. Czy można użyć cukru brązowego zamiast miodu?

    OdpowiedzUsuń
  32. Jeżeli używam ciecierzycy z puszki, to dać 2?

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy można to upiec w papilotkach jak muffinki?

    OdpowiedzUsuń
  34. Wyszedł zakalec płynna masa niewiem co poszło nie tak:(

    OdpowiedzUsuń
  35. Wogóle nie wyrosło blacha była dość wąska

    OdpowiedzUsuń
  36. Masa surowa była pyszna, nie czuć było ciecierzycy,po upieczeniu cudowny zapach i konsystencja i uroslo , ale smak okropny- czuć ciecierzyce (była ugotowana, nie z puszki) :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja moczyłam ją ponad 12h później wylałam tą wodę przepłukałam czystą i nalałam świeżą wodę, po ugotowaniu również przepłukałam kilka razy i nie było czuć tej ciecierzycy

      Usuń
    2. Podpisuję się pod tym, u mnie to samo, ciasto paskudne, ciecierzyca była gotowana, ech....

      Usuń
  37. Coś mi nie wyszło może źle składniki odmierzyłam, łyżka łyżce nie równa, to samo z bananami . W smaku było ok, ale nie było puszyste jak na twoich zdjęciach, miało wygląd zakalca.

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciasto obłędne... �� Pycha

    OdpowiedzUsuń
  39. Ciasto wyszło przepyszne, świetny przepis, już poszedł w świat ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo mi przykro, ale to ciasto jest niedobre...upiekłam dziś ( wyrosło ładnie, wyglądało ładnie) i wylądowało w koszu na śmieci, brzydki zapach ciecierzycy, smak nijaki...a taka miałam nadzieję, nie polecam

    OdpowiedzUsuń
  42. a ja zrobiłam czeski błąd dałam 4 banany i 2 jajka....ciasto po 45 minutach w piekarniku jest płynne....trudno :(

    OdpowiedzUsuń
  43. Czy można zamiast ciecierzycy dodać soczewice lub cieciorkę?

    OdpowiedzUsuń
  44. Najlepsze zdrowe ciasto jakie jadłam. Na ciepło i z lodówki. Serio- konsystencja śmieszna, robotę robi czekolada 😉❤️

    OdpowiedzUsuń
  45. Potwierdzam! To brownie jest przepyszne :) Jadłam w tej wersji sama robiłam w zeszłym weekend ale w tygodniu kiedyś miałam takie brownie z cateringu dietetycznego tylko, że było ono przygotowane z fasoli. Można się nie połapać, że to nie klasyczne ciasto czekoladowe tylko fit wersja. Ja mam dietę od pół roku. Moja nadwaga sięgnęła już za daleko. Znalazłam dietę pudełkową przez https://caterobazar.pl/catering-dietetyczny-rybnik i trzymam się jej, bo mi smakuje i są efekty. Póki co 7kg na minusie ale chcę jeszcze kilka :) Z takimi daniami łatwiej się odchudzać.

    OdpowiedzUsuń
  46. Dzień dobry!
    Jak sprawdzam patyczkiem, czy ciasto już się upiekło to czy w tym przypadku również powinien on być suchy po wyjęciu?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja wszystkie składniki oprócz czekolady zblendowałam na gładko, na wierzch kulki z czekolady i do pieca... dla mnie bomba! Przepyszne i rozpływa sie w ustach. Moim zdaniem ciasto jest najbardziej smaczne dla tych, którzy nie jedzą słodyczy, a cukier zamienili na miód. Ja juz ponad miesiąc temu wprowadziłam tylko zdrowe jedzenie dla całej mojej rodziny i mój syn pozbył się trądziku a mąż przestał chrapać. Pozdrawiam Panią Paulinę i dziękuję za tak wspaniałe przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  48. Ciasto dla osób o niewybrednych kubkach smakowych. W zapachu i w smaku czuć ciecierzycę, no nie da się jeść.

    OdpowiedzUsuń
  49. Witam. Czym mogę zastąpić banany? Niestety jeden z domowników nie toleruje... Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  50. Ciasto bardzo dobre, moje nie wyszło tak puchate jak na zdjęciu, ale wszystkim smakowało, przepis już poszedł dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  51. Witam mam ciecierzycę ze słoika ile mam jej dać bo tam pisze ze szklanka niegotowanej . Ile dać już ugotowanej?

    OdpowiedzUsuń
  52. Ciasto jest świetne, robiłam je nie raz z tego przepisu, w ogóle nie czuć ciecierzycy, polecam. To moje pierwsze ciasto alternatywne, w sensie nie z mąki, i jestem zaskoczona, że takie świetne.

    OdpowiedzUsuń
  53. Zrobiłam i wyszło pyszne! Ciecierzycy dałam mniej, bo z jednego słoika z Lidla i 1,5 dużego banana, cała reszta tak jak w przepisie i wyszło rewelacja :) Polecam

    OdpowiedzUsuń