Pełnoziarnista tarta z burakami i fetą | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2017/02/16

Pełnoziarnista tarta z burakami i fetą

Niezbyt często przygotowuję tarty. Stanowczo musi się to zmienić :)


Składniki na 4 porcje:

  • Mąka pszenna graham (typ 1850) - 2 szklanki
  • Jajko - sztuka
  • Jogurt naturalny - 3 łyżki
  • Płynne i ostudzone masło lub olej kokosowy - 60g (3 łyżki)
  • Tymianek - łyżeczka
  • Sól - 2 szczypty
 
  • Buraki - 3 średnie sztuki
  • Cebula - 1 sztuka
  • Czosnek - 3 ząbki
  • Majeranek - łyżeczka
  • Ocet jabłkowy - 2 łyżki
  • Ziele angielskie - 2 kulki
  • Liść laurowy - 1 listek
  • Olej rzepakowy - łyżka
  • Ser typu feta półtłusty - 150g
  • Serek bieluch - 3 łyżki (60g)
  • Jajka - 2 sztuki
  • Sporo pieprzu 


Sposób przygotowania:

  • Zagnieć wszystkie składniki na ciasto. Zawiń ciasto w folię i włóż na godzinę do lodówki.
  • Buraki (surowe) zetrzyj na średnich oczkach.
  • Posiekaj cebulę i podsmaż ją na łyżce oleju z dodatkiem przeciśniętego czosnku, majeranku, liścia laurowego i ziela angielskiego. Do cebuli dodaj starte buraki oraz ocet jabłkowy - smaż całość przez ok. 15 minut. Po usmażeniu wyjmij ziele angielskie i liścia laurowego.
  • Wymieszaj fetę z serkiem, jajkiem i pieprzem. 
  • Wyłóż ciastem formę do tarty, podziurkuj spód widelcem. Zakryj formę folią aluminiową i piecz w temp. 180 stopni C przez 15 minut. Po tym czasie zdejmij folię i piecz ciasto przez 10 minut. Po tym czasie wyjmij ciasto z piekarnika.
  • Na podpieczony spód wyłóż buraki i wylej masę serowo - jajeczną. 
  • Piecz w temp. 170 stopni C przez 30 minut.


Wartość odżywcza porcji tarty z fetą i burakami (1/4 całości):

  • Energia: 566 kcal
  • Białko: 25 g
  • Tłuszcz: 26 g
  • Węglowodany: 57 g
  • Błonnik pokarmowy: 11 g


Tarta z fetą i buraczkami jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

20 komentarzy:

  1. Super równiutkie ciasto kruche!!! Dodatek tymianku mnie zainspirował, muszę kiedyś wypróbować:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nigdy nie robiłam tarty. Ale ta wygląda smakowicie i muszę spróbować. Dziękuję za przepisik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Feta i burak to mistrzowskie połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Można użyć mąki pełnoziarnistej z lubelli albo jakiejś innej? Co to jest ser bieluch? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można :) Taki kremowy serek, można zastąpić np. almette.

      Usuń
  5. Mniam pysznie wygląda, koniecznie do wypróbowania.A jaki wymiar formy na tartę?:)Dziękuje za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  6. A mąka pszenna pełnoziarnista może być?

    OdpowiedzUsuń
  7. super!
    a da się najesc takim kawałeczkiem?tzn.1/4 całosci?Jem 1600 kcal dziennie i prawie 600kcal na obiadek to sporo...
    pozdrawiam!Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby dodać do tego dużą ilość sałaty i świeże warzywa to myślę, że tak ;)

      Usuń
  8. Tarta wyszła boska :) Jak ja się cieszę,że znalazłam Twojego bloga , w końcu dieta i zdrowe odżywianie nie kojarzą mi się z karą i wiecznym jedzeniem bezpłciowego "żarcia". Czegoś tak dobrego dawno nie jadłam , zrobiłam na obiad podałam z dużą ilością sałaty lodowej i pomidorków . Mam jeszcze na jutro do pracy na lunch
    P.S mężowi też bardzo smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam sie a poprzednikami Tarta jest obłędnie pyszna! Fajnie,że Cię odkryłam pośród Tych super trenerek żywności itp przepisy nie d'à skomplikowane i co najwazniejsze na kieszen normalnego czlowieka

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam sie a poprzednikami Tarta jest obłędnie pyszna! Fajnie,że Cię odkryłam pośród Tych super trenerek żywności itp przepisy nie d'à skomplikowane i co najwazniejsze na kieszen normalnego czlowieka

    OdpowiedzUsuń