Paulina Styś-Nowak dnia 2016/10/22

Pieczeń rzymska z indyka (na obiad i do kanapek)

Przepis na pieczeń rzymską jest niezwykle banalny i uniwersalny. Można ją przygotować na 100 sposobów. Ja użyłam mięsa z indyka, a z dodatków ugotowane jajka, oliwki i natkę pietruszki. Świetnie sprawdzą się także suszone pomidory, zielony groszek czy drobno posiekana papryka. 

Podałam ją do obiadu z dodatkiem kaszy gryczanej i duszonej czerwonej kapusty (pycha! - tutaj przepis). Reszta pójdzie jako dodatek do kolacyjnej sałatki, lub też na kanapki :)

Składniki na keksówkę (szerokość 9 cm, długość 22 cm):

  • Pierś z indyka - ok. 800g
  • Cebula - sztuka
  • Jajka - 2 sztuki na surowo + 3 ugotowane
  • Czarne oliwki - ok. 5 łyżek
  • Pęczek natki pietruszki
  • Tymianek - łyżka
  • Zioła prowansalskie - łyżeczka
  • Ostra papryka - łyżeczka
  • Sos sojowy - łyżka
  • Sól, pieprz


Sposób przygotowania:

  • Mięso i cebulę zmiel maszynką do mielenia.
  • Do mięsa dodaj surowe jajka, posiekane oliwki, natkę oraz wszystkie przyprawy. Dokładnie wymieszaj.
  • Wyłóż połowę mięsa do keksówki i dokładnie ubij. Na środku poukładaj ugotowane na twardo jajka, a na to resztę mięsa tworząc kopiec.
  • Piecz w temp. 190 stopni C przez ok. 50 minut (ja dopiekałam jeszcze przez 10 minut z termoobiegiem żeby mięso się zrumieniło).
  • Krój dopiero gdy lekko ostygnie (w przeciwnym razie jajka będą wyskakiwać ;)). 


Wartość odżywcza porcji (2 plastrów, ok. 150g) pieczeni:

  • Energia: 134 kcal
  • Białko: 21 g
  • Tłuszcz: 5 g
  • Węglowodany: 1 g
  • Błonnik pokarmowy: 0 g


Pieczeń rzymska z indyka jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

22 komentarze:

  1. Smacznie :) Pięknie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. można indyka zamienić kurczakiem ? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam wczoraj na obiad. Wspaniały przepis. Dziękuje dzięki Tobie mam urozmaicenie a nie ciągle to samo. A tak przy okazji kiedy możemy się spodziewać Twoje książki w księgarniach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :)

      Gdybym to ja wiedziała... Przepisy i zdjęcia już w zdecydowanej przewadze zrobione. Teraz praca nad treścią, ale to z uwagi na ciążę troszkę się to przedłuży ;)

      Usuń
  4. Czyli niebawem możemy się spodziewadź przepisów dla mam karmiących piersią :) bardzo mi takich brakowało jak karmiłam a niebawem spodziewam się kolejnego bobaska i takie przepisy bardzo by mi się przydały. Pozdrawiam i życzę zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ to będą dokładnie te same przepisy :)

      Dieta dla mamy karmiącej to trochę taki mit związany z błędnymi przekonaniami naszych babć, kiedy to niewiele wiedziało się na temat fizjologii laktacji.

      W praktyce należy jeść przede wszystkim zdrowo - wykluczenia na wszelki wypadek są bez sensu :)

      Usuń
    2. Zatem Pani zdaniem kobiety karmiące mogą pozwolić sobie na kakao, orzechy itp? Sama jestem mamą 3-miesięcznej córeczki i niestety moja królewna strasznie płacze gdy pozwolę sobie na takie "rarytasy".Brzuszek boli ją także kiedy używam mąki pełnoziarnistej. Może jest zbyt ciężkostrawna?

      Usuń
    3. Pewnie, że może (orzechy i kakao zwykle jest wykluczane żeby zapobiegać ewentualnej alergii u dziecka, co nie ma praktycznie związku).

      Jeśli jednak wyraźnie obserwuje Pani dolegliwości u dziecka po konkretnych produktach to wtedy je bezwzględnie wykluczamy lub ograniczamy. Bardzo indywidualna sprawa - ile dzieci tyle zaleceń.

      Usuń
  5. Mieszkam w Irlandii i tutaj polecają karmiącym mamom jeść wszystko. Dzień po porodzie zaserwowli w szpitalu brokuły i sałatkę z pomidorem i cebulą. I jakoś wszyscy przeżyli 😊
    Dziękuję za świetne przepisy i porady,superblog ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ;)

      Szkoda, że jeszcze u nas pokutują błędne przekonania.

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Witam. Ja tez jadlam wszystko karmiac piersia. Pilam kawe i moja corcia nie miala zadnych problemow. Mysle, ze to dziecko ma noe wyksztalcony uklad trawienny i na poczatku swojego zycia kazde moze miec jakies bole brzucha. Tu bardziej chodzi o smak mleka, ktory zmienia sie w zaleznosci co zjemy i dziecko moze nie chciec pic mleka. Pozdrawiam

      Usuń
  6. Ostatnio mam chęć na zbite mięso i serwowałam sobie kotlety na zimno ale pora zabrać się za pieczeń rzymską i to po zdrowemu😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam,czy to białe w pieczeni to ryż?
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta pieczeń jest pyszna i do tego prosta do zrobienia, zamiast oliwek, daliśmy czerwoną paprykę i 1 marchewkę, wyszło super, wspaniały przepis, który na pewno jeszcze kiedyś powtórzę, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. Keksowke wyłożyć papierem do pieczenia? 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. czym można zastąpić sos sojowy? a może pominąć? :)

    OdpowiedzUsuń