Paulina Styś-Nowak dnia 2015/08/24

Zapiekane pomidorki z grzankami (pycha)

Pomidory z grzankami
Macie swoje ulubione warzywo? Dla mnie jest to bez wątpienia pomidor. Dlatego korzystam z najpyszniejszych pomidorów ile się da!


Składniki na 3 porcje:

  • Pomidory - 6 sztuk
  • Ser mozzarella (małe kuleczki) - 6 sztuk
  • Świeża bazylia - 6 liści + do dekoracji
  • Oliwa - 3 łyżki
  • Czosnek - 2 ząbki
  • Pieprz
  • Chleb pełnoziarnisty - 6 kromek


Sposób przygotowania:

  • Do oliwy przeciśnij czosnek. 
  • Pomidory przekrój na pół i wydrąż soczysty miąższ. 
  • Dno naczynia do zapiekania posmaruj łyżeczką czosnkowej oliwy.
  • Pomidory włóż do naczynia. Do każdej połówki pomidorka włóż po listku bazylii i połówce kulki mozzarelli, skrop pozostałą ilością oliwy.
  • Wstaw do piekarnika i piecz w temp. 180 stopni C przez ok. 20 minut (aż ser się roztopi).
  • W tym czasie przygotuj grzanki w tosterze lun na patelni do grillowania.
  • Gotowe pomidory oprósz świeżo zmielonym pieprzem.

Pomidory z mozzarellą

Wartość odżywcza zapiekanych pomidorów z grzankami:

  • Energia: 364 kcal
  • Białko: 14,8 g
  • Tłuszcz: 18 g
  • Węglowodany: 35 g
  • Błonnik pokarmowy: 7 g


Zapiekane pomidorki z grzankami są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin:A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;
Pieczone pomidory

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

12 komentarzy:

  1. Super pomysł na przepis! Bardzo prosty a jednocześnie całość prezentuje się pysznie :) mam mnóstwo działkowych pomidorów od rodziców i kończą mi się koncepcje na dania tak więc Twój przepis spadł mi jak z nieba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmmmm no wygląda przepysznie. Wszystkie składniki z tego przepisu wprost uwielbiam....

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł, ale ta mozarella na fotkach przypomina mi coś zupełnie innego ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały lekki pomysł...kocham pomidory <3

    Zapraszam do siebie...http://make-life-green.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy tak skomponowana porcja ( 2 pomidorki + 2 kromki ) to dobra kolacja ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od indywidualnego zapotrzebowania. Na diecie redukcyjnej porcja będzie odpowiednia.

      Usuń
    2. A czy pieczywo jest wskazane na kolacje ? Bo gdzieś wyczytałam ze na kolacje powinno sie jesc białka i tłuszcze a węglowodanów należy unikać czy to prawda ?

      Usuń
    3. Nie ma powodów, aby zupełnie unikać węglowodanów złożonych, w tym pieczywa pełnoziarnistego na kolację.

      Usuń
    4. Dziękuję bardzo za odpowiedź i za pomoc :)

      Usuń
  6. Jak to danie smakuje nie da sie powiedzieć to trzeba spróbować! To przepis jak z pospolitych składników zrobić bezkonkurencyjne boskie danie.
    Poprostu bezbłędne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale świetny i prosty przepis :D Szukałam pomysłu na mozarellę, która mi zalega i proszę bardzo, jak fajnie:D:D Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń