Paulina Styś-Nowak dnia 2015/08/03

Kokosowa pianka z musem jagodowym

Deser z jagodami
Sezon na owoce jagodowe jest niezwykle krótki, dlatego trzeba go w pełni wykorzystać. Nie żałujcie sobie jagód, malin i borówek! Dodawajcie je do owsianek, koktajli czy deserów i jedzcie jako przekąski między głównymi posiłkami. 

Składniki na 4 porcje:

  • Płynne mleczko kokosowe - puszka (400g)
  • Agar agar - 1,5 łyżeczki
  • Ksylitol - 5 łyżek
  • Jagody - 2 szklanki


Sposób przygotowania:

  • Mleczko kokosowe przelej do rondelka, postaw na gaz, dodaj ksylitol oraz agar. 
  • Mieszaj energicznie trzepaczką do momentu aż się zagotuje (mieszanie zapobiegnie powstawaniu grudek).
  • Do kokosowej części wrzuć garść jagód, delikatnie zamieszaj i przelej do pucharków lub kieliszków - pozostaw do zastygnięcia.
  • Tuż przed podaniem zmiksuj pozostałą ilość jagód i dodaj jagodowy mus do deseru.

Dietetyczny deser


Wartość odżywcza kokosowej pianki z musem jagodowym:

  • Energia: 269 kcal
  • Białko: 2,56 g
  • Tłuszcz: 21,7 g
  • Węglowodany: 9,1 g
  • Błonnik pokarmowy: 2,2 g


Deser kokosowo - jagodowy jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, C, PP;
Jagodowy mus

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

22 komentarze:

  1. Kokos i jagody? Toż to zgrany duet, pycha! ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe połączenie! Pychotka :D Skoro w przepisie zawarty został kokos, to gorąco zachęcam do udziału w konkursie - http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/coco-dreams

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy i pięknie prezentujący się deser :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachwycająco się prezentuje ten deserek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy zamiast agaru można użyć żelatyny? Jeżeli tak, to ile?
    Pozdrawiam,
    Marta S.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam! Właśnie trafiłam na tego bloga i mam nadzieję, że dzięki temu poznam odpowiedź na moje pytanie, na które ciągle otrzymuję różne odpowiedzi.
    Czy witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A, D, E, K) nie mają zupełnie szansy na wykorzystanie w organizmie, jeżeli nie połączymy podczas posiłków produktów bogatych w te witaminy z tłuszczem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,

      Jak sama nazwa wskazuje witaminy te występują w produktach zawierających tłuszcze (z małymi wyjątkami), tak więc nie musimy specjalnie dodawać do nich większych ilości tłuszczu żeby uległy przyswojeniu. Nie ma takiej konieczności - wystarczy to co jest już w produktach, w których znajdują się te witaminy.

      Usuń
    2. Dzięki - no faktycznie tak jest np. z mlekiem, ale jak to jest np. z witaminą A z marchewki? Wiem, że moje pytanie może trochę irytować, ale strasznie zależy mi na tym, żeby poznać odpowiedź. :)

      Usuń
    3. W przypadku beta karotenu (prowitaminy A) dodatek niewielkich ilości tłuszczu zwiększa jego przyswajalność :)

      Pozdrawiam,
      Paulina

      Usuń
  7. Kokos i jagody to super połączenie! Sama ostatnio robiłam 3-składnikowy smoothie, do słodzenia dodałam daktyle. Proste = Smaczne

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam zamiar robić ten deser, ale nigdy nie mialam styczności z mleczkiem kokosowym. Po kupienia i otwarciu puszki mleczko jest gęste, to chyba smietana , a nie mleko. Czy to oznacza, ze jest niedobre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to śmietana. Gdy mleczko stoi śmietana zbiera się u góry a płynna część pozostaje na dole. Wystarczy dokładnie wymieszać ze sobą obie części i będzie ok.

      Usuń
    2. Rozumiem, ale w puszce którą kupiłam wcale nie ma tej płynnej części, cale mleczko jest gęste, ma konsystencję serka mascarpone.

      Usuń
    3. Z taką sytuacją jeszcze się nie spotkałam, ale też nie mam zbyt dużych doświadczeń jeśli chodzi o mleczko kokosowe. Może ktoś nam tu pomoże?

      Usuń
  9. Ja mam takie pytanie odnośnie tego mleczka kokosowego. Jak wiadomo mleko posiada dużo tłuszczu. Czy ten tłuszcz jest zdrowy? Można wprowadzić taki produkt na stałe do jadłospisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja raczej nie polecam szaleć z mleczkiem kokosowym, ponieważ tłuszcz w nim zawarty to nasycone kwasy tłuszczowe. Dlatego też traktujmy je jako dodatek od czasu do czasu.

      Usuń
  10. Pani Paulino, olej kokosowy jest uważny za jeden z najzdrowszych olejów na świecie więc nie wiem czy słusznie zaleca Pani jego ograniczenie.
    Zastanawiam się czy ten deser wyszedłby mi z takiego domowej roboty mleka kokosowego. Co Pani o tym myśli??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej kokosowy ma za sobą przede wszystkim super marketing. W praktyce jest to wyizolowany tłuszcz, a przypisuje się mu właściwości naturalnego produktu: całego orzecha kokosowego. Nie ma badań potwierdzających, że jest to najzdrowszy olej na świecie. Póki co jest to jeden z produktów, na które panuje moda.

      Myślę, że powinno wyjść, przy czym sugerowałabym zebranie większej ilości śmietanki z domowego mleka w stosunku do płynnej części. Te puszkowe mleka mają zdecydowanie więcej śmietanki niż domowe ;)

      Usuń