Paulina Styś-Nowak dnia 2014/12/16

Ja pierniczę! Ale owsianka!

Ostatnio praktycznie codziennie na śniadanie zajadam się  różnymi wersjami owsianki. Zwykle dodaję dowolny owoc, np. banana, gruszkę czy jabłko i garść orzechowego mixu. Dzisiaj jednak - w ramach zbliżających się świąt - przygotowałam owsiankę inną niż zwykle, z dodatkiem przyprawy do piernika i anyżu. Powstał pyszny, wielki śniadaniowy piernik, do którego na pewno będę wracać :)


Składniki na porcję:

  • Mleko (krowie lub dowolne roślinne) - szklanka
  • Płatki owsiane - 5 łyżek
  • Przyprawa do piernika - 1/2 łyżeczki
  • Gwiazdka anyżu - 1/2 sztuki (opcjonalnie)
  • Banan - 1/2 sztuki
  • Rodzynki - łyżeczka
  • Świeżo zmielone siemię lniane - łyżeczka
  • Orzechy włoskie - łyżeczka
  • Orzechy laskowe - łyżka


Sposób przygotowania:

  • Do mleka oddaj płatki owsiane, przyprawę oraz gwiazdkę anyżu. 
  • Owsiankę zagotuj i gotuj do uzyskania oczekiwanej gęstości.
  • Wyjmij gwiazdkę anyżu i przelej do miseczki - dodaj pozostałe składniki.


Wartość odżywcza pierniczkowej owsianki:

  • Energia: 492 kcal
  • Białko: 18g
  • Tłuszcz: 19g
  • Węglowodany: 61 g
  • Błonnik pokarmowy: 6g
  • Cholesterol: 18,4mg


Pierniczkowa owsianka jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

17 komentarzy:

  1. te wszystkie bakalie! niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tyle pyszności w jednej owsiance! Na pewno wyśmienita i na pewno też taką zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne połączenie <3 Ja dzisiaj miałam taką korzenną jaglankę, którą pokazałam na swoim blogu (http://iwonka-bloguje.blogspot.com) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacja. Takie połączenie świetnie sprawdza się również z kaszą jaglaną.

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka owsianka z dużą ilością cynamonu to po prostu bajka! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Owsianka wygląda świetnie! Często polecam również łyżkę miodu, który w owsiance sprawdzę się wyśmienicie!;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Twoje przepisy! Nieustannie mnie inspirują :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pewną wątpliwość dotyczącą wyboru płatków owsianych do przygotowywania porannych owsianek. Mogłabyś wyrazić swoją opinię dotyczącą górskich i zwykłych? Czy jest jakaś różnica między nimi? Które się wykorzystuje jeśli chodzi o właściwości zdrowotne i wpływ na funkcjonowanie organizmu? Bardzo proszę o odpowiedź :)

    P.S. Uwielbiam Twoją stronę, która jest niejednokrotnie inspiracją do podejmowania eksperymentów kulinarnych i pracy nad sobą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to chyba nie ma jakiejś wielkiej różnicy między górskimi a tymi zwykłymi (być może jest to nawet to samo). Najważniejsze, aby unikać płatków błyskawicznych, bo te są już bardziej przetworzone.

      Dziękuję i pozdrawiam! :)

      Usuń
  9. Unikam jak mogę tych płatków błyskawicznych. Nie dość, że niedobre to jeszcze droższe i niezdrowe.

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny przepis na owsiankę - u mnie do niedawna dodatki ograniczały się do suszonych owoców i banana. a co do płatków błyskawicznych, to także radzę ich unikać - są raczej niesmaczne i co ważniejsze z niezdrowymi dodatkami.

    OdpowiedzUsuń