Gruszkowe muffinki bez glutenu, tłuszczu i cukru. Samo zdrowie! | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2014/03/24

Gruszkowe muffinki bez glutenu, tłuszczu i cukru. Samo zdrowie!


 

Składniki na 10 sztuk:

  • Mąka gryczana* - 2/3 szklanki
  • Jaja - 3 sztuki
  • Banan - sztuka
  • Słodkie gruszki - 2 sztuki
  • Suszone daktyle - 40 g
  • Proszek do pieczenia (bezglutenowy) - 1 1/2 łyżeczki
  • Laska wanilii - sztuka
  • Szczypta soli

* u mnie ze sklepu biozdrowie24

 

 

Sposób przygotowania:

  • Daktyle drobniutko posiekaj. Banan zmiksuj lub rozgnieć widelcem. Gruszki obierz ze skórki i posiekaj w drobną kostkę. Z laski wanilii wydłub ziarenka.
  • Wymieszaj wszystkie składniki.
  • Masą napełnij foremki do muffinek i piecz w temp. 180 stopni C przez ok. 30 minut.

Wartość odżywcza jednej muffinki:

  • Energia: 77 kcal
  • Białko: 2,6 g
  • Tłuszcz: 1,5 g
  • Węglowodany: 13 g
  • Błonnik pokarmowy: 2 g
  • Cholesterol: 43,2 mg


Muffinki gruszkowe są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, E, kwasu foliowego, B2, B6, B12;

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

14 komentarzy:

  1. Czy można dodać jakiejś innej mąki? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy można dodać jakiejś innej mąki? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy można dodać jakiejś innej mąki? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy można dodać jakiejś innej mąki? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne, muszę wypróbować w weekend! Też ponawiam pytanie; czy można użyć innej mąki?;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis :) Wlasnie zabieram sie za pieczenie, jutro na śniadanko będą jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dodam do tego troszkę imbiru :D Jakoś tam mi on pasuje do tych gruszek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Może pytanie głupie ale czy jak zmielę kaszę gryczaną to będzie to samo co mąka gryczana? jakoś nie mogę u siebie znaleźć mąki gryczanej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie tak. Ja sama nie próbowałam otrzymać w ten sposób mąki ale czytałam, że niektórzy tak robią ;)

      Najlepiej do tego nada się młynek do kawy :)

      Usuń
    2. Muffiny wyszły GEENIAALNEEE !!!!! :) Kupiłam kaszę gryczaną, zmieliłam w młynku do kawy i muffinki wyszły pyszne :)

      Usuń
    3. Czyli jednak można ;) Super!

      Usuń
  9. Muffiny fantastyczne w smaku, jedne z naszych ulubionych!

    OdpowiedzUsuń