Paulina Styś-Nowak dnia 2012/10/22

Kuskus na słodko

Składniki na porcję:


  • Kaszka kuskus - 2 łyżki
  • Mango - pół średniej sztuki
  • Kiwi - dwie sztuki
  • Granat - 1/4 średniej sztuki
  • Miód (cukier) - 1/2 łyżeczki (1 łyżeczka)

Sposób przygotowania:

  • Kaszkę kuskus zalewamy wrzącą wodą ok. 0,5 cm ponad poziom kaszki.
  • Po 5 minutach do kaszki dodajemy miód, dokładnie mieszamy i pozostawiamy do ostygnięcia.
  • Kiwi i mango obieramy ze skórki (z mango usuwamy również pestkę) i miksujemy osobno za pomocą blendera.
  • Do szklanki nakładamy na przemian: kuskus, mus z kiwi, kuskus, mus z mango i nasiona granatu.

 

Wartość odżywcza kuskus na słodko:

  • Energia: 258 kcal
  • Białko: 4,4 g
  • Tłuszcz: 1,7 g
  • Węglowodany: 61 g
  • Błonnik pokarmowy: 5,7g
  • Cholesterol: 0 mg


Kuskus na słodko jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, cynku;
  • Witamin: A, C, B1, B2, B6, kwasu foliowego;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

6 komentarzy:

  1. fajny pomysł, nie jadłam jeszcze kuskusa na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja zmieniłabym tylko zalanie mlekiem :) pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam dziś na śniadanie, tylko zamiast mango użyłam pomarańczy. Szkoda, ze nie piszesz w gramacg ile produktów trzeba. Z proporcji podanych powyżej śmiem twierdzić, że zdjęcie zostało wykonane w kieliszku na wodkę. W moim kieliszku te proporcje po prostu się utopiły...
    Ale smaczne, to trzeba przyznać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy mogę kuskus zastąpić quinoa? Można przygotować tą pysznośc wieczorem i rano zabrać do pracy?

    OdpowiedzUsuń