Paulina Styś-Nowak dnia 2014/07/09

Bób wylądował w sałatce z fetą!


Bób - świetne źródło białka, błonnika pokarmowego, potasu, żelaza, cynku oraz magnezu. Zawiera mnóstwo witaminy C, PP oraz kwasu foliowego. Najwięcej wartości odżywczych znajduje się w skórce, choć nie każdy ją lubi ;)

Niestety bób należy do warzyw wzdymających, dlatego też nie powinien być spożywany przez osoby z dolegliwościami ze strony przewodu pokarmowego.

Ja zwykle jem bób jako przekąskę - ugotowany w delikatnie osolonej wodzie. Ale tym razem powstała bardzo pożywna sałatka, którą zaserwowałam na kolację ;) Po głowie chodzi mi jeszcze kanapkowa pasta z bobu!

A Wy jakie potrawy przygotowujecie z dodatkiem tego warzywa? :)


Składniki na porcję:

  • Makaron pełnoziarnisty (u mnie świderki) - 40 g
  • Ser typu feta - 30g
  • Sałata - kilka liści
  • Papryka - 1/2 sztuki
  • Bób - garść (ok. 80g)
  • Szczypior
  • Oliwa - łyżka



Sposób przygotowania:


  • Bób ugotuj w lekko osolonej wodzie.
  • Makaron ugotuj w lekko osolonej wodzie.
  • Sałatę porwij, ser, paprykę i szczypior posiekaj.
  • Wymieszaj wszystkie składniki (nie dodawałam już soli - feta jest wystarczająco słona i nadaje odpowiedni smak sałatce).



Wartość odżywcza porcji sałatki z bobem:

  • Energia: 402 kcal
  • Białko: 16 g
  • Tłuszcz: 18 g
  • Węglowodany: 43 g
  • Błonnik pokarmowy: 8 g
  • Cholesterol: 26,7 mg


Sałatka z bobem jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

5 komentarzy:

  1. Ha, to trafiłaś z tym postem :D Przywiozłam od cioci bób, ale nigdy nie jadłam. Miałam ochotę własnie dzisiaj wypróbować go na kolację z dodatkiem makaronu. Już mi podrzuciłaś pomysł na sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooooo coś nowego. Już mam danie dla Mężulka. Super, że jesteś droga Paulino :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. niemożliwe, że dziś jadłam na obiad to samo :D makaron pełnoziarniste świderki z bobem, papryką z serkiem i jeszcze dorzuciłam szynkę. Pyszna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo dobrze wylądował ten bób ;)

    OdpowiedzUsuń