Cukinia zapiekana z mozzarellą (pomysł na kolację) | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2016/08/24

Cukinia zapiekana z mozzarellą (pomysł na kolację)

Takie banalne, a takie smaczne :) Zapiekana cukinia z mozzarellą od czasu do czasu pojawia się u mnie na kolację w towarzystwie rozmaitych warzyw i grzanek. Koniecznie spróbujcie!


Składniki na 4 porcje:

  • 1 duża cukinia
  • Kula mozzarelli
  • Sól, pieprz


Sposób przygotowania:

  • Cukinię posiekaj w plastry i oprósz solą - odstaw na 30 minut.
  • Po tym czasie odlej nadmiar wody.
  • Cukinię rozłóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Ser posiekaj w drobną kostkę i rozrzuć równomiernie po cukinii.
  • Piecz w temp. 200 stopni C przez ok. 15 minut.
  • Po upieczeniu oprósz świeżo zmielonym pieprzem.
  • Podawaj z sezonowymi warzywami.


Wartość odżywcza porcji zapiekanej cukinii z mozzarellą

  • Energia: 108  kcal
  • Białko: 8 g
  • Tłuszcz: 7 g
  • Węglowodany: 3 g
  • Błonnik pokarmowy: 1 g

Cukinia zapiekana z mozzarellą jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: wapnia, magnezu, cynku;
  • Witamin: A, kwasu foliowego, B2, B12;

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

10 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie :) Uwielbiam cukinie i mozzarelle :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Banalne.Chyba kończą ci się pomysły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądzę :) Banalne rzeczy czasami są najlepsze ;)

      Usuń
    2. Uwierz mi moje dziecko gotuje lepiej od ciebie

      Usuń
  3. A ja bym na to nie wpadła i dziękuję Ci Paulinko za ten przepis. Robiłam wczoraj i wszyscy się zajadali. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż się głodna zrobiłam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis uratował moją jedyną, ostatnią cukinię, na którą nie miałam pomysłu. Zwykle nadziewam cukinię, ale tylko w większej ilości (dużo pracy z farszem) a smażone wiadomo - tłuszcz.

    OdpowiedzUsuń