Paulina Styś-Nowak dnia 2014/07/23

Sałatko - obiad z wędzoną makrelą


Sałatka jest bardzo pożywna i sycąca. Przygotowałam ją na obiad, ale świetnie sprawdzi się także na kolację - wówczas warto zmniejszyć nieco ilość składników ;)


Składniki na porcję:

  • Makaron pełnoziarnisty - 80g
  • Fasolka szparagowa - ok. 100 g
  • Suszone pomidory - kilka sztuk
  • Wędzona makrela - 1/3 sztuki
  • Olej z suszonych pomidorów - łyżeczka
  • Świeża bazylia - kilka listków


Sposób przygotowania:


  • Makaron ugotuj w delikatnie osolonej wodzie.
  • Fasolkę ugotuj w wodzie lub na parze.
  • Posiekaj suszone pomidory i ugotowaną fasolkę.
  • Obierz makrelę i dokładnie usuń ości.
  • Wymieszaj wszystkie składniki i ozdób listkami świeżej bazylii.




Wartość odżywcza makaronu z wędzoną makrelą:

  • Energia: 557 kcal
  • Białko: 23,5 g
  • Tłuszcz: 19,5 g
  • Węglowodany: 71 g
  • Błonnik pokarmowy: 9 g
  • Cholesterol: 35 mg


Makaron z wędzoną makrelą jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, D, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

4 komentarze:

  1. Fajny, prosty przepis :) Lubię wędzoną makrele, ale nigdy nie wiem z czym ją łączyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Paulino, ja mam do Pani pytanie :) Otóż czy rzeczywiście nie można łączyć pomidora z nabiałem (wapniem)? Bardzo mnie dręczy to pytanie i liczę na odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałabym jeszcze małe pytanko. Jak wiadomo, witaminy zawarte w warzywach rozpuszczają się w tłuszczach. Czy jeśli mamy taką tłustą makrelę lub coś innego (np. awokado) to musimy dodawać jeszcze jakiś tłuszcz do potrawy czy wystarczy już ten z danego składnika?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma potrzeby dodawać więcej tłuszczu do potrawy - wystarczy ten występujący naturalnie w składnikach :)

    OdpowiedzUsuń