Paulina Styś-Nowak dnia 2013/06/13

Truskawkowa bomba zdrowia!

Sałatka truskawkowa


Nieziemsko prosta i jednocześnie nieziemsko smaczna ;)

 

Składniki na 3 porcje:

  • Roszponka - 3 duże garści
  • Truskawki - 1,5 - 2 szklanki
  • Melon Galia (można zastąpić innym dowolnym owocem) - 1/2 sztuki
  • Orzechy nerkowca - 3 łyżki

Sos*:

  • Kilka truskawek
  • 2 - 3 suszone daktyle
  • Ocet balsamiczny - łyżeczka

  *Opcjonalnie - ja zjadłam bez sosu.

 

 

Sposób przygotowania:

  • Na talerzu układamy roszponkę, na to pokrojone na połówki truskawki i pokrojonego w kostkę melona.
  • Całość posypujemy orzechami nerkowca i ewentualnie polewamy sosem (zmiksowane składniki).
  • I gotowe! - prościej się nie da ;)

Wartość odżywcza porcji truskawkowej sałatki:

  • Energia: 125 kcal
  • Białko: 4,7 g
  • Tłuszcz: 5,4 g
  • Węglowodany: 18,7 g
  • Błonnik pokarmowy: 4 g
  • Cholesterol: 0 mg


Truskawkowa sałatka jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza;
  • Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, PP;
Słodka surówka

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

5 komentarzy:

  1. Wspaniała kompozycja smaków i kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że sezon truskawkowy już w pełni, ja też ostatnio szaleje z sałatkami z truskawkami :D Twoja wygląda bardzo kusząco :) I roszponka - kolejne zielsko, które kocham :P

    http://studentkanadiecie.blogspot.com/ - Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Ja też ostatnio doceniłam roszponkę ;)

      Usuń
  3. Ja jeszcze nigdy nie jadłam truskawek w towarzystwie warzyw ;) Ciekawi mnie to zestawienie.

    OdpowiedzUsuń
  4. najlepsza, najpyszniejsza porcja zdrowia !! nerkowce <3

    OdpowiedzUsuń