Granola jabłkowa, czyli szybkie i zdrowe śniadanie w minutę | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2014/10/15

Granola jabłkowa, czyli szybkie i zdrowe śniadanie w minutę


Gdybym miała przypisać najlepsze zestawienie smakowe odwzorowujące to co dzieje się teraz za oknem to bez dwóch zdań będzie to połączenie cynamonu i jabłek ;)

Połączenie to smakuje równie dobrze w przypadku granoli, którą możemy wykorzystać jako szybki dodatek do jogurtu czy mleka.

Składniki:

  • Płatki owsiane - 2 szklanki
  • Nasiona słonecznika - 3 łyżki
  • Wiórki kokosowe - 3 łyżki
  • Słodkie jabłka - 2 średnie sztuki
  • Cynamon - 2 łyżeczki

Ponadto:
  • Orzechy włoskie - 4 łyżki
  • Rodzynki - 6 łyżek

 

Sposób przygotowania:


  • Wymieszaj w misce płatki, cynamon, wiórki kokosowe i nasiona słonecznika.
  • Zmiksuj jabłka blenderem i wymieszaj dokładnie z zawartością miski.
  • Posklejaną masę przerzuć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piecz w temp. 160 stopni C przez ok. 30 - 40 minut. Mieszaj granolę co 10 minut. Będzie gotowa gdy płatki będą chrupiące.
  • Gdy granola ostygnie dodaj do niej rodzynki i orzechy włoskie (lub inne ulubione).
  • Granolę przechowuj w szczelnie zamkniętym słoiku.

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

48 komentarzy:

  1. rzeczywiście super przepis, prawie jak owsiane ciasteczka jabłkowe, ale w takiej wersji granoli do jogurtu czy mleka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialna! I to bez dodatku tłuszczu i cukru! Super! Ciekawe czy swoją chrupkość zachowuje na długo? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jest dobrze wypieczona i przechowywana w szczelnym słoiczku to tak :)

      Usuń
  3. Jabłkowej jeszcze nie próbowałam. Już czuję, że po skosztowaniu byłabym zakochana! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A jakie płatki lepiej użyć, zwykłe czy błyskawiczne? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykłe, zawsze używam zwykłych :)

      Usuń
    2. A dlaczego nie mogą być błyskawiczne?

      Usuń
    3. Ponieważ błyskawiczne są bardziej przetworzone niż zwykłe (mają wyższy indeks glikemiczny)

      Usuń
  5. A jak można byłoby to wykonać bez użycia blendera? Niestety takiego nie posiadam... Byłabym wdzięczna za jakąś podpowiedź :) Marlena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drobniutko posiekaj jabłko i później rozgnieć je widelcem na papkę ;)

      Usuń
    2. Jablko zetrzec na tartce na papke:) Na takiej czterokatnej na ktorej np sciera sie ziemniaki na placki ziemniaczane.

      Usuń
  6. Gdy znalazłam Twojego bloga od razu się w nim zakochałam! Zrobiłam dzisiaj granole jabłkowa i bananowo czekoladową, pyszniutkie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a ile taka granola moze miec kalorii?

    OdpowiedzUsuń
  8. Łyżka będzie miała ok. 30 - 40 kcal :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z moich obliczeń wynika, że łyżka ma około 80 kcal.. o co chodzi? :<

      Usuń
    2. A na ile gram policzyłaś łyżkę? :)

      Usuń
  9. A z żytnich płatków ktoś robił?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam, ale też będą w porządku :)

      Usuń
  10. Czy jabłka miksujemy ze skórką czy obrane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miksowałam obrane, ale jak będą ze skórką to nic się nie stanie :)

      Usuń
  11. a ile kalorii ma taka granola ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie można piec orzechów z płatkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu nie ma takiej potrzeby - najlepiej gdyby zostały one w swojej naturalnej formie, bez oddziaływania na nie wysoką temperaturą ;)

      Usuń
  13. Ta granola jest O-BŁĘ-DNA !!! Polecam każdemu :) przygotowuję ją już kolejny raz z tego przepisu - co prawda bez blendera jest trochę roboty z jabłkami, ale dla tego smaku warto poświęcić chwilę na przygotowanie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo cieszę się, że tak smakuje :)

      Usuń
  14. Pyszna pyszna pyszna od miesiąca codziennie w jadłospisie.Zawsze robię podwójna porcje i do piekarnika.Ostatnio dodałam 2 łyżki kakao-też super

    OdpowiedzUsuń
  15. Granola prezentuje się wyśmienicie. Stanowi ona bazę większości moich śniadań. Koniecznie muszę wypróbować tą wersję. Zachęcam do zapoznania się z moim przepisem http://my-healthy-fit-lifestyle.blogspot.com/2015/03/domowa-granola.html

    OdpowiedzUsuń
  16. czy temperatura pieczenia jest podana dla termoobiegu czy bez? Jeśli bez termoobiegu czy piekarnik należy ustawić tylko na grzanie dolne, górne, czy góra i dół ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez termoobiegu, grzanie górne i dolne. Choć ja piekłam w piekarniku gazowym gdzie nie mam nawet opcji ustawienia temperatury ;)

      Usuń
  17. Mmm... uwielbiamy granole a przepis na pewno wypróbujemy.super opcja na jescze zdrowsze śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ile gram granoli wychodzi z podanych składników?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nigdy nie ważyłam ;)

      Usuń
  19. A mogę pominąć wiórki kokosowe? Czy to bardzo zmieni smak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można pominąć, lub zastąpić sezamem :)

      Usuń
  20. Dzisiaj ją zrobiłam, jest fantastyczna ;) Super pomysł pominąć cukier i tłuszcz, a zastąpić go jabłkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy szklanka = 1 cup amerykański? Każda szklanka jest inna:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam takie w domu. I jest przepyszne. Mały mankament jedynie. Miałam schudnąć, a zjadłam pół słoika. Przynajmniej na zdrowie poszło :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czy mogłaby pani podać, ile takiej granoli zawiera jedna porcja? Czy to też będzie 40 g czy może trochę mniej więcej? Chodzi mi o to, żeby nie przesadzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Potrzebuję czegoś szybkiego na śniadanie i granola wydaje mi się super pomysłem.
    Mam w pojemniku mieszanke płatków owsianych z otrębami owsianymi. Myślałam, aby to połączyć z miodem i jabłkami tak jak w Twoim przepisie i zapiec, a w słoiku wymieszać z tym co lubię a mianowicie z żurawiną i migdałami. Co o tym sądzisz? Jakich proporcji składników najlepiej użyć i jaka byłaby kaloryczność takiej granoli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł, na pewno się uda. Użyj 2,5 szklanki płatków owsianych i otrąb na 2 jabłka (miód do smaku).

      Usuń