Paulina Styś-Nowak dnia 2017/01/20

Kruche ciasteczka owsiane z żurawiną

Zwykle przygotowuję ciastka owsiane wykorzystując zmiksowanego banana, jednak są one wtedy bardziej miękkie i "gumowate". Tym razem postanowiłam upiec coś na wzór kruchych ciasteczek i wyszło naprawdę zacnie :)


Składniki na ok. 30 ciasteczek:

  • Płatki owsiane zmielone na mąkę (np. w młynku do kawy) - 1,5 szklanki
  • Mąka pełnoziarnista - 1 szklanka
  • Proszek do pieczenia - 2 płaskie łyżeczki
  • Ksylitol - 1/2 szklanki
  • Wanilia mielona - 1 łyżeczka (można zastąpić ziarnami z jednej laski wanilii lub ekstraktem waniliowym)
  • Cynamon mielony - 1 łyżeczka
  • Kardamon - 1/3 łyżeczki
  • Jajka - 2 sztuki
  • Olej kokosowy lub masło - 4 płaskie łyżki
  • Suszona żurawina - 2 garści

Sposób przygotowania:

  • Wymieszaj składniki suche.
  • Masło/olej kokosowy rozpuść i pozostaw do ostygnięcia.
  • Do składników suchych dodaj roztrzepane jajka i płynny tłuszcz, wsyp żurawinę i wymieszaj.
  • Formuj z ciasta małe kulki i rozpłaszczaj je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Piecz w temp. 170 stopni C przez ok. 20 minut.


Wartość odżywcza jednego ciasteczka (ok. 20g):

  • Energia: 63 kcal
  • Białko: 2 g
  • Tłuszcz: 2 g
  • Węglowodany: 8 g
  • Błonnik pokarmowy: 1 g


Kruche ciasteczka dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

19 komentarzy:

  1. Pieką się! Dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  2. 1,5 szklanki płatków przed zmieleniem czy po?
    Czy zamiast ksylitolu może być miód?

    OdpowiedzUsuń
  3. Znakomity przepis. Z pewnoscia go wyprobuje :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jako zamiennik ksylitolu dodałam miód -3 łyżki i małą garść rodzynek z mieszanka orzechów. Ciaska mało słodkie ale smaczne i z owocową herbata -pycha

    OdpowiedzUsuń
  5. ja mam chyba dwie lewe ręce do pieczenia ciastek, bo po dolaniu tłuszczu i jajek, ciasto się sypało i nie dało się z niego zrobić nic :( na szczęście po dolaniu wody jako tako coś się udało z nich zrobić i na szczęscie wyszły pyszne, chociaż nie tak kruche jak pewnie miały być ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od mąki. Czasami wystarczy użyć innej firmy (mimo, że obie pełnoziarniste) i zmienią się proporcje pozostałych składników...

      Usuń
  6. Ciasteczka są rewelacyjne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaką mąkę pełnoziarnistą używasz? Pod nazwą pełnoziarnista można znaleźć różne żytnie, pszenne, orkiszowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie podaję nazwy to chodzi o tą najpowszechniejszą,czyli pszenną :)

      Usuń
  8. Jaką inną mąkę można użyć? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasteczka naprawdę pyszne, łatwe do zrobienia w dosłownie kilka chwil. Mój 2-latek uwielbia suszoną żurawinę, więc bardzo przypadły mu do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super przepis! Wszystkim nam smakowało😋 nawet mojemu wybrednemu mężowi. Będą czesto u nas gościć

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialne ciasteczka, dziękuję za przepis :)
    Mam pytanie: Czy zamiast proszku do pieczenia mogę użyć sodę oczyszczoną?

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam wg przepisu, wyszły byle jakie :(

    OdpowiedzUsuń
  13. też chciałabym wiedzieć,ćzy 1,5 szklanki płatków po zmieleniu czy przed?

    OdpowiedzUsuń