Paulina Styś-Nowak dnia 2014/11/19

Czekoladowy deser z chilli


Dzisiaj mam dla Was coś odrobinę bardziej ekstrawaganckiego. Czekoladowy deser. Ale nie taki zwykły. Deser z nutką chilli, gdzie każda łyżeczka wykończona jest lekką ostrością. W składzie same zdrowe rzeczy - nawet puree z dyni - a i kalorycznie wychodzi całkiem przyjemnie. Takie grzeszki to ja rozumiem!


Składniki na 3 porcje:

  • Kasza jaglana - 2 łyżki
  • Puree z dyni - 4 łyżki
  • Banan - sztuka
  • Gorzkie kakao - 2 czubate łyżki
  • Migdały - 50g
  • Suszone daktyle - 70g
  • Sok z jednej pomarańczy
  • Chilli - 2 szczypty
  • Kardamon - szczypta
  • Ziarna z laski wanilii (można pominąć)
  • Suszone owoce goji - 3 łyżeczki (do posypania)

Sposób przygotowania:

  • Migdały i daktyle namocz w gorącej wodzie na dwie godziny.
  • Kaszę ugotuj w 1/2 szklance wody (do wchłonięcia całego płynu).
  • Odlej wodę z namoczonych bakalii.
  • Zmiksuj wszystkie składniki na gładki krem.
  • Krem nałóż do ozdobnych naczyń, oprósz owocami goji i posyp jeszcze kakao.



Wartość odżywcza porcji czekoladowego deseru:

  • Energia: 266 kcal
  • Białko: 6,6 g
  • Tłuszcz: 10,4 g
  • Węglowodany: 36,5 g
  • Błonnik pokarmowy: 5 g
  • Cholesterol: 0 mg


Czekoladowy deser jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

11 komentarzy:

  1. byłam ciekawa co jest bazą tego deseru, a jak zobaczyłam kaszę jaglaną i do tego jeszcze dynia to od razu się w nim zakochałam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, bardzo lubię to połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A jakże, zrobiłam i powtarzam MNIAM, MNIAM ale popełniłam małą zamianę a mianowicie zamiast kaszy płatki jaglane - mam nadzieję, że zostanie mi to wybaczone? Pycha

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm pychota :P Mam takie pytanie: dlaczego dietetyków przedstawia się ze stetoskopem na różnych grafikach ? :D Korzystasz ze stetoskopu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tylko po to żeby wyglądali bardziej profesjonalnie. Dietetycy raczej nie korzystają ze stetoskopów ;)

      Usuń
  5. Lubisz używać daktyli :) Dlaczego wybierasz je, a nie np. miód? Myślałam że tylko wtedy kiedy coś pieczesz / gotujesz, bo miód wtedy pewnie traci swoje zdrowe właściwości, ale jak widać nie tylko. Indeks glikemiczny suszonych daktyli jest sporo wyższy niż miodu, więc nie rozumiem skąd ten wybór?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, zamiast cukru używam sporo daktyli a także innych suszonych i świeżych owoców. Wybieram częściej daktyle, gdyż zawierają one więcej wartości odżywczych w porównaniu do miodu, a także innych syropów. Otóż daktyle dostarczają nam sporo żelaza, magnezu, potasu oraz witamin z grupy B. Oprócz tego zawierają błonnik pokarmowy, który daje uczucie sytości. Plusem jest także to, że mają właściwości zasadotwórcze.

      Warto spojrzeć całościowo na spożywane produkty, a nie wyłącznie na jeden "parametr". Miód ma niższy indeks glikemiczny z uwagi na wyższą zawartość fruktozy, której wysokie spożycie także nie jest korzystne, gdyż sprzyja m.in. odkładaniu się tkanki tłuszczowej w jamie brzusznej. Dlatego też nie należy przesadzać z jego ilością ;)

      Pozdrawiam, Paulina

      Usuń
  6. A co można zastosować zamiast dyni, w sezonie kiedy o nią ciężko

    OdpowiedzUsuń