7 - dniowy jadłospis odchudzający dla osób na diecie łatwo strawnej | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2014/05/10

7 - dniowy jadłospis odchudzający dla osób na diecie łatwo strawnej


Jako, że wiele osób zmaga się jednocześnie z nadwagą i otyłością oraz problemami ze strony przewodu pokarmowego (najczęściej są to objawy refluksu żołądkowo – jelitowego jak zgaga, pieczenie w przełyku) postanowiłam przygotować dietę odchudzającą, która wyjątkowo nie będzie przesycona błonnikiem pokarmowym oraz ciężko strawnymi produktami. Wszakże warto wiedzieć, że dietetyk nie zajmuję się wyłącznie odchudzaniem, lecz przede wszystkim leczeniem dietą ;)

W pliku znajdują się również najważniejsze zalecenia dla diety łatwo strawnej oraz zbiór produktów zalecanych i przeciwwskazanych w przypadku dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego.

POBIERZ TUTAJ


Jeśli masz propozycję jaką dietę chciał(a)byś otrzymać w następnej kolejności daj znać w komentarzu.

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

66 komentarzy:

  1. Smaczne i proste dania. Jesteś zdolniacha :) Mam zamiar skorzystać z tego jadłospisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również:) tak trudno znaleźć tego typu porady więc dziękujemy serdecznie:)

      Usuń
    2. ja już jestem 4 tydzień na diecie łatwo strawnej i 5 kg mniej

      Usuń
  2. Bardzo by się przydała dieta niskocukrowa ! czyli o niskim indeksie glikemicznym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dopisuję do listy, będzie na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dieta nadawała by się dla mnie, często mam kłopoty ze zgagą i bólem w nadbrzuszy, tylko że nie mam nadwagi, a wręcz przeciwnie. Czy to stanowi duży problem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie nie powinnaś ograniczać kalorii, lecz stosować dietę pokrywającą Twoje zapotrzebowanie z uwzględnieniem zaleceń zawartych przed rozpisaną dietą. No i najważniejsze to udać się do lekarza i zdiagnozować przyczynę dolegliwości.

      Usuń
  5. Kilka dni temu dowiedziałam się, że własnie na chorobę refleksową ciepię od lat (nie wiedziałam, bo nigdy nie dotykał mnie typowy objaw zgagi, aż dorobiłam się nadżerek przełyku i żołądka :/ efekt lekceważenia właśnie bóli w nadbrzuszu...) i własnie weszłam na Twój blog w poszukiwaniu przepisów dla mnie, a tu proszę! taka niespodzianka - idealnie! :) Dzięki wielkie!!! Póki co cierpię strasznie, bo tak odzwyczaiłam się od białego pieczywa... za to uwielbiam ostre przyprawy! Oj będzie ciężko :(

    OdpowiedzUsuń
  6. I pytanko - jakoś mam opór przed zwykłą jasną mąką... rozumiem, że te pełnoziarniste i razowe są odradzane, ale co z mąką orkiszową??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grunt to teraz zastosować dietę, która pomoże wyleczyć nadżerki i zapobiegnie rozwojowi gorszych powikłań. Na pewno się uda! - choć na początku będzie trudno zrezygnować z dawnych przyzwyczajeń.

      Jeśli jest to mąka orkiszowa jasna to w porządku. Niestety razową również należy wykluczyć.

      Trzymam kciuki!

      Usuń
  7. fajny by był jadłospis na dietę 1000-1200 kcal :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm dla osób. Wrzodziejacum zapaleniem jelita grubego coś by mogło być :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dołączę swoją sugestię - przykładowe jadłospisy zwykłe, nie odchudzające, tylko prawidłowo ułożone "diety" na co dzień, dla chcących utrzymać linię i dla tych, którzy już osiągnęli wymarzoną sylwetkę (bo z doświadczenia wiem, że łatwo się zapędzić i odchudzać dalej, choć już nie trzeba i nawet się nie powinno lub też wrócić do starych i niekoniecznie zdrowych nawyków nadrabiając z nawiązką) - dla mięsożerców, wegetariańska i wegańska. Jak je skomponować, żeby dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Pozdrawiam serdecznie - Madu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie bardzo ucieszylaby dieta lekkostrawna, odchudzajaca dla wegetarian :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie ucieszyla by znaczna ilość produktow do kupienia w biedronce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam czy mozna by było prosic o jadlospis diety odchudzającej w nadwrazliwosi jelita grubego pozdrawiam

      marza78@o2.pl


      Usuń
    2. Witaj,

      Zespół jelita drażliwego u każdego objawia się inaczej (dobór produktów zależy od tego czy jest postać biegunkowa, czy występują raczej zaparcia). Pacjenci sami muszą obserwować, które produkty wywołują u nich dolegliwości. Dlatego też nie ma możliwości przygotowania takiego jadłospisu dla ogółu - wszystko musi być dostosowane indywidualnie :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. czy dieta łatwo strawna jest dobra dla osób miewających zaparcia i wzdęcia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie, najpierw należy ustalić co jest przyczyną dolegliwości.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. witam ja bym się bardzo ucieszyła na dietę dla osób z otyłością II stopnia. podobno jedzenie mniej kalorii niż zalecane też jest złe i tu mam problem, bo nie wiem ile w końcu powinnam jeść, żeby były jakieś efekty. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim wypadku ustala się indywidualnie zapotrzebowanie energetyczne i na składniki odżywcze, z czasem zmniejszając stopniowo kaloryczność (wraz ze spadającą masą ciała). Absolutnie nie wprowadzamy od razu zbyt niskokalorycznej diety ponieważ może to zaburzyć metabolizm.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  14. WITAM BARDZO SERDECZNIE
    Właśnie zaczynam przygodę z twoja dieta i bardzo mi się podoba.mam jednak wielka prozbe mam prawie 50 lat i zaczynam przekwitać czy można się spodziewać w najbliższym czasie wskazówek co do odżywiania .twoje potrawy sa wspaniale to moja córka mi je podsunęła.dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy na diecie lekkostrawnej mogę używać mąki graham ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od tego z jakiego powodu wprowadzamy dietę łatwostrawną i w jakim stopniu musi być przestrzegana. W większości przypadków mąka graham może być używana.

      Usuń
  16. pobralam wlasnie 7 dniowa lekko strawna i jest swietna...., mam co prawda wiecej pytan i chciala bym sie jakos skontakyowac i jestem rowniez bardzo zainteresowana dieta odplatna poniewaz musze schudnac ponad 50kg. Mam hashimoto i w tej chwili jedynym moim cwiczeniem sa dlugie i szybkie spacery z powodu plecow i stawow.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,

      Informacje na temat indywidualnej diety znajdziesz tutaj: http://cojesc.net/dieta/

      Wypełnij formularz i będziemy działać :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  17. Witam, jeśli byłaby taka możliwość bardzo bym prosiła o przykładowy jadłospis na dietę wątrobową ( u mojego męża stwierdzono lekkie stłuszczenie wątroby). Od tygodnia wdrażam drób i ryby gotowane na parze i dużo warzyw, ale niestety boję się że za chwilę pomyśly mi się skońćzą i będziemy jeść w kółko to samo..:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      W ciągu najbliższych miesięcy na pewno się nie uda (zbyt dużo pracy).

      Usuń
  18. Witam , byłam wcześniej na diecie 1500 kal no i właściwie dalej jem te posiłki . Miałam problem z zaparciami i myślałam że na tej diecie mi to przejdzie ale niestety nadal są . Czy przechodząc na dietę łatwostrawną ta dolegliwość może ustąpić ? Zastanawiam się czy ja nie jem może za dużo błonnika bo w swojej diecie mam pieczywo ciemne i ryż brązowy i makarony też . Czy w Pani diecie jest takie jak trzeba zapotrzebowanie błonnika ? Mam 37 lat , ważę 51kg , wzrost 153 cm . Ćwiczę 3 razy w tygodniu .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      Dieta łatwo strawna zawiera dużo mniej błonnika niż standardowa dieta odchudzająca (gdzie jest brązowy ryż, pełnoziarnisty makaron itd) - tutaj ilości są odpowiednie.

      Proszę powiedzieć jak często Pani się wypróżnia? Czy zauważyła Pani inne dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego? Czy stosowała Pani wcześniej leki na zaparcia?

      Pozdrawiam,
      Paulina

      Usuń
  19. Witam , załatwiam się zazwyczaj codziennie ale z trudnościami . ostatnio mam wzdęci i gazy . Stosowałam lactulosum , innych środków nie stosowałam . Mam hemoroidy . Chciałabym spróbować pani przepisów , są proste w przygotowaniu tylko nie wiem którą dietę wybrać . Moje posiłki jem o godzinach 4,45 śniadanie , 9,30 drugie śniadanie , 13 przekąska , 16 obiad , 19 kolacja . Czasami jem o 8 godź. owoc bo jestem już głodna . Ćwiczę zazwycząj 3 razy w tygodniu a czasami 5 razy . Parę dni temu zaczęłam skakać na skakance. Proszę mi coś doradzić . Z góry dziękuję Mariola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może przypadnie Pani o gustu dieta dla ćwiczących wieczorami: http://zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com/2014/04/darmowy-jadospis-odchudzajacy-dla-osob.html

      Jeśli chodzi o zaparcia to proszę jadać codziennie 2 - 3 namoczone w wodzie śliwki suszone. Powinno złagodzić problem.

      Usuń
    2. Witam ponownie , właśnie zrobiłam zakupy z Pani listy i wydrukowałam dietę dla osób ćwiczących . Zaczynam od poniedziałku . Za tydzień dam znać jakie są efekty tej diety. Pozdrawiam i dziękuję .

      Usuń
    3. Witam,To jeszcze raz ja . Proszę mi powiedzieć czy zamiast jogurtu który jest w koktajlach po treningowych mogę użyć kefiru który robię z grzybka tybetańskiego bo akurat go piję wieczorem . No i nigdzie nie mogę znaleźć ile ten kefir ma kalorii żeby zgadzało się z kalorycznością jogurtu .

      Usuń
    4. Witam :)

      Tak, może być kefir (ilość kalorii nie musi się ściśle zgadzać), proszę dać tyle samo co jogurtu.

      Usuń
  20. Witam.
    A ja chciałabym jadłospis odchudzający dla osób na diecie bezglutenowej. W internecie jest wiele porad i jadłospisów odchudzających - więkość z nich opiera się niestety na zbożach, których nie wolno na diebie bezglutenowej.
    Trzymam kciuki by moje życzenie zostało spełnione :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,

      Duża ilość diet indywidualnych sprawia, że nie mam kiedy przygotować "przykładowej" diety na bloga. Ale może pomogą Ci wskazówki, które zawarłam w artykule: http://cojesc.net/dieta-bezglutenowa-praktyczne-porady-i-wskazowki/

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Witam,
    jestem po usunięciu pęcherzyka żółciowego.Od zabiegu tj od 10 dni mam zgagę i uczucie pełności w żołądku. Do tego kłucie w nadbrzuszu. I zaparcia. Nie wiem czy organizm potrzebuję czasu żeby się przyzwyczaić do nowego trawienia? Czy mogę stosować tą dietę i przestań mieć takie dolegliwości? Dziękuję za odp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,

      Zaraz po operacji konieczne jest stosowanie diety łatwostrawnej, z ograniczona ilością tłuszczu. Tak więc dieta ta może stanowić bazę, jednak może być też konieczne indywidualne dostosowanie tolerowanych produktów.

      Usuń
  22. To są rozpiski dla bezrobotnych?
    Kto z współczesnych zapracowanych ludzi ma czas na pasty i twarożki?
    Dieta powinna być prosta jak moja jem wszystko co dotychczas tylko o regulsrnych porach i duuużo mniejszych ilościach a waga spadła ponad 10 kg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. Przecież nie zmuszam nikogo do stosowania któregokolwiek jadłospisu :)

      Inaczej wygląda jadłospis - schemat (tak jak tutaj), a inaczej jadłospis dostosowany indywidualnie do trybu życia pacjenta. To chyba oczywiste.

      A swoją drogą przygotowanie twarożku zajmuje 3 minuty. Fakt, pasta jest bardziej pracochłonna bo miksowanie może trwać do 10 minut (w zależności od tego kto ma jaki sprzęt).

      Zgadzam się, dieta powinna być prosta, ale jednocześnie urozmaicona. Jedzenie codziennie kanapek z wędliną i serem nie jest najlepszym rozwiązaniem (i nie chodzi tu wyłącznie o spadek masy ciała).

      Usuń
  23. Dieta wygląda bardzo przyjemnie jednak mam wątpliwość co do spożywania owoców na wieczór. Wielu dietetyków mówiło mi że powinno unikać się jedzenia owoców po południu i wieczorem. Co o tym myślisz?

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Stosuje od 3 tygodni przy karmieniu piersią i na wadze -5kg! super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj! Za szybki spadek masy ciała. Przy karmieniu piersią nie odchudzamy się tak intensywnie (-0.5 kg na tydzień to odpowiednie tempo). Dieta 1500 kcal w tym czasie jest zbyt rygorystyczna!

      Chyba publikowanie przykładowych jadłospisów nie jest dobrym pomysłem, ponieważ korzystają z nich również osoby, które nie powinny :(

      Usuń
  26. Witam serdecznie w każdej diecie zawsze zabronione były banany i białe pieczywo czy wprowadzając banany wieczorem czy też chlebek nie przytyje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      Powodem nadmiernej masy ciała nie są same banany i samo pieczywo, lecz nadmierna ilość kalorii pochodząca ze wszystkich produktów ogółem. Jeśli więc dieta będzie dobrze zbilansowana ogółem to mogą być w niej i banany i pieczywo (również jasne jeśli to konieczne ze względów zdrowotnych).

      Usuń
  27. A czy zamiast kurczaka może być indyk?

    OdpowiedzUsuń
  28. Twój blog jest fenomenalny. Od kilku dni jestem na diecie z powodu choroby i czerpie z niego wiele inspiracji. Może napiszesz posta o diecie w przypadku choroby uchyłków jelita grubego ponieważ przekopałam cały internet i jest bardzo mało wiadomości na ten temat. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  29. bardzo poprosze o diete na"podagre" dne moczanowa.

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam, moja mama ma problemy z uchyłkami jelita grubego, czy podana przez Panią dieta lekkostrawna, będzie dla niej odpowiednia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      Wszystko zależy od tego czy uchyłki dają dolegliwości bólowe i czy jest stan zapalny czy nie.

      Jeśli nic się nie dzieje należy zastosować dietę bogatą w błonnik pokarmowy, szczególnie frakcję nierozpuszczalną (otręby, pieczywo razowe, grube kasze, dużo warzyw i owoców). Do tego bardzo ważne są odpowiednie ilości płynów (dopiero wtedy błonnik może spełniać swoje funkcje). Tak więc 2 - 3 litry dziennie to jest minimum.

      Dopiero przy stanach zapalnych uchyłków wprowadza się ścisłą dietę łatwo strawną z ograniczeniem ilości błonnika pokarmowego oraz produktów wzdymających.

      Jeśli więc mama nie odczuwa dolegliwości to dieta łatwo strawna się nie sprawdzi. Wręcz przeciwnie - należy zwiększyć ilość błonnika pokarmowego.

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję, z tego co wiem, to mama nie ma większych dolegliwości, przekażę jej Pani wskazówki. Jeszcze raz dziękuję :)

      Usuń
  31. Witam Pani Paulino,
    czy są szanse na wytyczne odżywiania dla osób cierpiących na niedoczynność tarczycy ? A najchętniej oczywiście przykładowy jadłospis :-)
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam.
    Dwa tygodnie temu miałam usunięty woreczek zółciowy, chciała bym zacząć odchudzanie z Pani dieta, nie wiem tylko po jakim czasie od operacji mogę zaczac?

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam.
    Dwa tygodnie temu miałam usunięty woreczek zółciowy, chciała bym zacząć odchudzanie z Pani dieta, nie wiem tylko po jakim czasie od operacji mogę zaczac?

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam.
    Bardzo bym chciala wreszcie zaczac sie zdrowo odzywiac,ale to nielatwe. Nie mam pojecia jaki sposob odzywiania,jaka diete powinna wprowadzic. Mam sporo dolegliwosci ze strony ukladu pokarmowego, czytam mnostwo na te tematy i im wiecej czytam tym bardziej jestem zdezorientowana. Co to znaczy...z jdnej strony zdrowe odzywianie,surowizna,kasze, ciemne pieczywo, fasole,kapusta, soczewica...wszystko to uwielbiam, ale moj brzuch i jelita chyba niekoniecznie. Nie mam pojecia co wybrac, jak sobie pomoc. Jednoczesnie mam wrodzone sklonnosc do tycia...nie jest latwo ciagle sie pilnowac i wiele sobie odmawiac...Prosze o pomoc. Oddam wiele by znow czuc sie dobrze we wlasnym ciele!
    Zwyrazami uznania,
    Iwona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!

      Przede wszystkim należy odróżnić od siebie dietę opierającą się na zasadach zdrowego od odżywiania (czyli ogólne zalecenia dla osób zdrowych) od diety w konkretnych schorzeniach, w tym układu pokarmowego. Niestety w przypadku dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego bardzo często wyklucza się szereg produktów powszechnie uznawanych za zdrowe.

      Oczywiście kluczową sprawą jest zdiagnozowanie źródła problemu, wówczas można dostosować indywidualnie dietę. Do tego czasu sugerowałabym spróbować wprowadzić dietę łatwostrawną. tutaj najważniejsze zalecenia: http://zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com/2014/05/7-dniowy-jadospis-odchudzajacy-dla-osob.html

      Pozdrawiam serdecznie,
      Paulina

      Usuń
  35. Witam. Mam 28 lat i jestem 12 tyg po porodzie chcialabym zgubic parę kg ale karmie piersią i mam zamiar karmic dluuugo. Do tego refluks żołądka i zespół wrażliwego jelita oraz guza watroby w sumie nie jest groźny ale jest. Nie wiem jak i co mam jeść bo jedną choroba wyklucza dietę przy drugiej blagam o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,

      W przypadku karmienia piersią stawiamy na powolną redukcję (maksymalnie 0,5 kg na tydzień). Biorąc pod uwagę Pani schorzenia dobrze by było udać się do dietetyka, który na podstawie szczegółowego wywiadu będzie mógł skomponować odpowiednią dietę i zalecenia.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  36. Witam, czy przy SM też Pani posiada jakieś " dobre posiłki"? Mój mąż, który choruje ma zalecenia: bez glutenu, bez jajek, bez nabiału i bez cukru.

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny blog.
    Pani Paulino zdrowe odżywianie to moje motto życiowe od dłuższego czasu.
    Tylko co zrobić aby jeszcze do tego odeszło w siną dal naście kg.
    Ja przy 1500 kcal będę tyła - mam to już sprawdzone.
    Czy tylko starczy ograniczyć ilość spożywanych kalorii?
    Jeżeli tak to ile powinnam jeść przy wzroście 160 cm i wadze 60 kg?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile ma Pani lat? Jak jest z aktywnością fizyczną? Czy wcześniej stosowała już Pani diety? Jeśli tak to jak to wyglądało?

      Usuń