Paulina Styś-Nowak dnia 2014/03/26

Po treningu zawsze przychodzi pora na... koktajl!


Myślę, że nie muszę Was przekonywać, że jakość posiłków około treningowych istotnie przekłada się na naszą wydolność fizyczną i efekty ćwiczeń. Jeśli jednak interesuje Was ten temat odsyłam do artykułu zgłębiającego szczegóły tego co warto jeść przed i po treningu, aby wyniki były jeszcze bardziej zadowalające: http://cojesc.net/aktywnosc-fizyczna-co-jesc-przed-i-po-treningu/


Bardzo często dostaję od Was pytania czy w ogóle jeść po treningu, a jeśli już to co dokładnie. Jedną z moich stałych propozycji jest koktajl owocowy, który świetnie odbudowuje zapasy glikogenu zużytego w trakcie ćwiczeń i skutecznie wprowadza mięśnie w stan gotowości przed następnym treningiem.

Dlatego też dzisiaj przedstawiam Wam słoneczny miks mango z pomarańczą i dodatkiem wiórków kokosowych. Naprawdę pycha!


Składniki na 2 porcje:

  • Mango sztuka
  • Pomarańcza - sztuka
  • Wiórki kokosowe - łyżka
  • Jogurt naturalny - 2 łyżki (opcjonalnie)

 

Sposób przygotowania:

  • Wszystkie składniki zmiksuj na gładki koktajl i... delektuj się chwilą przyjemności :)

Wartość odżywcza porcji słonecznego koktajlu z jogurtem:

  • Energia: 157 kcal
  • Białko: 2,5 g
  • Tłuszcz: 3 g
  • Węglowodany: 30 g
  • Błonnik pokarmowy: 4 g
  • Cholesterol: 2 mg


Słoneczny koktajl jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, potasu;
  • Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

15 komentarzy:

  1. Mam do Pani bardzo ważne dla mnie pytanie.. Co jest najlepszym źródłem kwasów omega 3? Wiem o siemieniu lnianym (które trzeba chyba zmielić żeby te kwasy były uwolnione? ) olej lniany... A jak jest z migdałami, pestkami dyni i pestkami slonecznika? Które z nich jest najzdrowsze? Na co postawić? Wiem,ze wszystkie są zdrowe i warto je jeść,ale niech Pani sprecyzuje co najbardziej.. Bardzo proszę. Pozdrawiam serdecznie! \może Pani dodać tez inne jedzonko,które te kwasy zawiera,ale najbardziej zależy mi na tych(na te jeszcze mnie stać...)\ dziękuję!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepszym źródłem jest dobrej jakości tran - tam mamy kwasy EPA i DHA czyli te, których docelowo potrzebujemy. W produktach roślinnych jest ALA, który zostaje dopiero w organizmie przekształcony do EPA i DHA (niestety konerwsja ta jest bardzo kiepska bo wynosi zaledwie kilka procent).

      Oczywiście warto jadać także roślinne źródła omega 3. Najlepsze to zmielone nasiona lnu, nasiona chia (nie trzeba ich mielić) i orzechy włoskie :)

      Usuń
    2. Skoro tak,to czy warto jeść migdały i pestki dyni i słonecznika? Spośród tych trzech ktore jest najbardziej wartościowe?

      Usuń
    3. Oczywiście, że warto :) Mają one szereg innych wartości odżywczych - każde specyficzne dla siebie i dobrze by było, aby każdy z wymienionych znajdował się w diecie.

      Usuń
    4. To powiem o co mi chodzi tak dokładnie.. Potrzebuje przybrać na wadze..chce jednak zainwestować w coś,co będzie dla mnie bardzo zdrowe.. Pomyślałam o tych ziarnach,bo trochę poczytałam o tym jakie są zdrowe..tylko nie wiem które wybrać..a na wszystkie mnie nie stać ��.. Moze mi Pani napisać jak one działają? Na co wpływa kazde z nich? Moze Pani uzywa któregoś?

      Jeśli jest coś co Pani poleca w mojej sytuacji,cos innego niż te pestki,to prosze napisać.. Na pewno mi to pomoże.
      Dziękuję!!!

      Usuń
    5. Nie dam rady opisać działania każdego z nich (powstałby pewnie obszerny artykuł). Cenowo najtaniej wyjdą nasiona słonecznika, wiórki kokosowe i orzechy włoskie. Może taki zestaw uda się skompletować?

      Ja kupuję bakalie na allegro (wszystkie od jednego sprzedawcy) i wychodzi dużo taniej niż w sklepach (różnicę są rzędu 30 zł za kilogram). Być może dzięki temu uda się kupić coś więcej i bardziej urozmaiconego?

      Coś innego na przybranie na wadzę o dodatek umiarkowanych ilości oliwy do potraw, suszone owoce, makarony, owsianki z dodatkiem sporej ilości orzechów i nasion oraz suszonych owoców.

      Usuń
    6. Dziękuję za wszystko. Dobrze,ze Pani tu jest :)

      Usuń
  2. Ja staram sie regularnie jeść pestki dyni i migdały.. Orzechów nie lubię.. Zgodnie z tym co tu Pani pisze,nie zawierają one omega 3,ale czy warto je jeść? Ogólnie to są zdrowe? Np.na trawienie,obniżają LDL, poprawiają krążenie,wzmacniające serce...itp..to co piszą w Internecie na stronach typu 'Poradnik zdrowia' to prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orzechy włoskie są świetnym źródłem omega 3 i je na pewno warto jeść. Generalnie orzechy dostarczają mnóstwo nienasyconych kwasów tłuszczowych, składników mineralnych (szczególnie magnezu, żelaza, cynku) oraz witamin i stanowią ważny element zdrowej diety. Mają bardzo korzystny wpływ na układ krążenia i faktycznie pomagają obniżyć poziom "złego" cholesterolu.

      Usuń
  3. Tylko orzechy włoskie? A migdały i pestki nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orzechy włoskie są lepsze w kontekście zawartości omega 3. Migdały i pestki mają inne bardzo ważne wartości odżywcze i dlatego warto je jeść.

      Usuń
    2. Może opisze Pani kiedyś ich właściwości? Dziękuję!

      Usuń
  4. Witam, mam pytanie właśnie o koktajle owocowe po treningu w godzinach wieczornych. Spotkałam się z opinią, że nie należy jeść owoców od późnego popołudnia 17-18 ponieważ fermentują one w żołądku, co nie służy organizmowi w godzinach wieczornych. Czy jest to prawdą? Czy jest jakaś pora nieodpowiednia na owoce? Bardzo często mam ochotę po wieczornym treningu na koktajl owocowy, ale nie wiem czy 21:00-22:00 jest odpowiednią porą na taki "posiłek" lub w ogóle jakikolwiek posiłek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      Nie znalazłam badań, które wskazywałyby na fermentowanie owoców w żołądku. Owoce są po prostu trawione jak każdy inny pokarm. Jeśli ćwiczysz wieczorami to nie ma przeciwwskazań do wypicia koktajlu po ćwiczeniach.

      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za informację :) Mmmmm już się nie mogę doczekać kolejnego potreningowego koktajlu :)

      Usuń