Obiad, który miał nie powstać! | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2013/10/01

Obiad, który miał nie powstać!


Połączenie marchewki, cukinii i pomidorów nie do końca mi pasowało. Ale padał deszcz, było zimno a w lodówce tylko te produkty! Jednym słowem los tak chciał. I na całe szczęście w ogóle się nie mylił - wyszło bardzo smacznie!


Składniki na 3 porcje:

  • Makaron pełnoziarnisty - 300 g
  • Cebula - duża sztuka
  • Czosnek - 2 ząbki
  • Cukinia - spora sztuka
  • Marchew - 2 średnie sztuki
  • Pomidory w puszce 
  • Olej rzepakowy - 2 łyżki
  • Odrobina tabasco
  • Przyprawy: sól, pieprz ziołowy, zioła prowansalskie

 

Sposób przygotowania:

  • Makaron ugotuj w lekko osolonej wodzie.
  • Cebulę oraz czosnek posiekane w kosteczkę podsmaż na 2 łyżkach oleju rzepakowego.
  • Do cebuli dodaj starte na tarce cukinię oraz marchewkę - duś przez kilka minut.
  • Do warzyw dodaj pomidory puszce - duś dopóki się nie rozpadną - dopraw do smaku. Podawaj z makaronem.


Wartość odżywcza tak skomponowanej potrawy:

  • Energia: 519 kcal
  • Białko: 16 g
  • Tłuszcze: 8,3 g
  • Węglowodany: 104,5 g
  • Błonnik pokarmowy: 11 g
  • Cholesterol: 0 mg

Makaron z cukinią i marchewką jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, żelaza, magnezu;
  • Witamin: A, E, C, B6, kwasu foliowego, B1, PP;

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

9 komentarzy:

  1. Smakowity obiad :) Uwielbiam makaron, a ten przypomina mi takie wegetariańskie bolognese.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami "czyszczenie" lodówki przynosi bardzo smaczne efekty:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeden z moich ulubionych makaronów - ja kroje warzywa w paseczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. a dla mnie to połączenie jest od razu do powtórzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja dodałam jeszcze pieczarki i przyprawiłam dodatkowo natką pietruszki, słodką papryką i sosem sojowym i wyszło nieziemskie ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Wartość odżywcza podana jest dla 1 porcji czy całego dania? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznosci :) uwielbiam polaczenie marchewki i cukinii, tylko ja jeszcze dodaje korzen pietruszki, wtedy juz jest idealnie :) dziekuje za pomysl na dzisiejszy obiad :)

    OdpowiedzUsuń