Paulina Styś-Nowak dnia 2013/09/28

Ten budyń podbił moje serce!

Budyń z dyni

Składniki na 3 porcje:

  • Mleko - 2 szklanki
  • Puree z dyni - szklanka
  • Suszone daktyle - 8 - 10 sztuk (najlepiej namoczone w części mleka)
  • Laska wanilii (ewentualnie cukier z prawdziwą wanilią - łyżka)
  • Mąka ziemniaczana - 2 płaskie łyżki
  • Dodatki (opcjonalnie): orzechy nerkowca/orzechy włoskie, rodzynki, wiórki kokosowe

 

Sposób przygotowania:

  • Do garnuszka wlej 1 i 1/2 szklanki mleka oraz dyniowy przecier. Do tego dorzuć posiekane suszone daktyle oraz ziarenka z laski wanilii (lub cukier waniliowy) - całość zmiksuj tak aby nie było widocznych części daktyli.
  • Garnuszek postaw na gazie - zagotuj. 
  • W pozostałej części mleka roztrzep dokładnie mąkę ziemniaczaną - powoli przelewaj cały czas mieszając do garnuszka. 
  • Budyń przelej do miseczek - podaj z dodatkiem orzechów i suszonych owoców.


Wartość odżywcza dyniowego budyniu (bez dodatków):

  • Energia: 158 kcal
  • Białko: 6,8 g
  • Tłuszcze: 2,7 g
  • Węglowodany: 29,5 g
  • Błonnik pokarmowy: 2,5 g
  • Cholesterol: 8,3 mg

Dyniowy budyń jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu;
  • Witamin: A, C, B6, kwasu foliowego, B1, B6, B12;
Budyń dyniowy

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

9 komentarzy:

  1. Narobiłaś mi smaka na taki domowy budyń...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też chciałabym jak najszybciej spróbować tego budyniu - tylko teraz nie mam dyni i jabłek, bo juz bym popędziła do kuchni :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie ma to jak domowy budyń! najlepszy :) bez dwóch zdań!

    OdpowiedzUsuń
  4. ten budyń to musiał być pyszny!! domowy najlepszy, a tym bardziej smaczny w tak jesiennym klimacie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo bardzo dobry!

    OdpowiedzUsuń
  6. zamiast mąki ziemniaczaniej (nie powinnam tykać żadnej skrobi - ziemniaczanej, ani kukurydzianej) można wrzucić zmielone płatki ryżowe, albo galaretkę z nasion chia?

    OdpowiedzUsuń
  7. przecier dawno zrobiony, teraz namoczylam daktyle i jutro na sniadanie bedzie jak znalazl :D

    OdpowiedzUsuń
  8. A jak bym chciała zrobić na jedną porcję to ile mam dać składników?

    OdpowiedzUsuń