Paulina Styś-Nowak dnia 2013/08/30

Bezglutenowe placuszki śliwkowe z amarantusa

Placuszki z amarantusaAmarantus, coraz częściej określany jako zboże XXI wieku, pod względem zawartości składników przewyższa większość spożywanych przez nas zbóż. Charakteryzuje się wyjątkowo  wysoką  zawartością wapnia, magnezu i żelaza dlatego też powinien zajmować szczególne miejsce w diecie osób z niedoborami tych pierwiastków, kobiet w ciąży oraz karmiących piersią, a także wegan. Na uwagę zasługuje obecność pełnowartościowego białka oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych, pozytywnie wpływających na układ sercowo – naczyniowy. Amarantus świetnie nadaje się dla osob chorujących na celiakie, ponieważ nie zawiera glutenu.





Same placuszki z amarnatusa mają specyficzny, orzechowy smak – kompletnie odmienny od znanych nam placków z mąki pszennej czy żytniej. Dla osób nie gotowych na nowe smaki na początek polecam stopniowe pomieszani mąki pszennej razowej z mąką z amarantusa ;)



 Składniki na 3 porcje (ok. 9 placuszków):

  • Mąka z amarantusa (ja mam ze Zdrowego Zakątka) - 1 i 1/2 szklanki
  • Naturalny serek homogenizowany - 3 łyżki
  • Suszone daktyle - 10 sztuk
  • Jaja - 2 sztuki
  • Proszek do pieczenia - łyżeczka
  • Śliwki węgierki - kilka sztuk
  • Olej rzepakowy - do nasmarowania patelni

 

Sposób przygotowania:

  • Serek miksujemy z suszonymi daktylami.
  • Z węgierek usuwamy pestki - śliwki kroimy w kosteczkę.
  • Wszystkie składniki mieszamy ze sobą - ciasto jest dosyć gęste, wręcz łatwiej jest zagnieść je rękami.
  • Patelnię smarujemy odrobiną oleju rzepakowego - formujemy płaskie placuszki, które smażymy z obu stron.


Wartość odżywcza porcji placuszków z amarnatusa:

  • Energia: 366 kcal
  • Białko: 14,4 g
  • Tłuszcz: 8,3 g
  • Węglowodany: 68,6 g
  • Błonnik pokarmowy: 11 g
  • Cholesterol: 153 mg


Śliwkowe placuszki z amarantusa są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, E, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

13 komentarzy:

  1. Szukałam ostatnio takiej mąki i znalazłam, tylko czemu jest taka droga :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychota jakie musiałby być smaczne :)
    Ta wartość odżywcza to jest na te 9 placuszków, czy to co jest na talerzu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest na 9 placuszków, a wartość odżywcza na 3 :)

      Usuń
  3. Świetny pomysł, podobają mi się takie placuchy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszelkiego rodzaju placuszki, zwłaszcza na śniadanie ;). Te wyglądają super, pewnie tak samo smakowały.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne przepisy, jesteś prawdziwą inspiracją:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wypróbowałam i polecam :) ale z braku mąki amarantusowej zastąpiłam pełnoziarnistą :) wyszło pycha i najadłam się już dwoma- są bardzo sycące :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pytanko. Czy można placki upiec? Jak tak to na ile stopni i ile powinny się piec?
    A tak po za tym wspaniały blog. Dzięki pani przepisom przestaję bać się jedzenia jaki zasiała we mnie pewna choroba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak. Wrzuciłabym je an 180 stopni, na ok. 15 - 20 minut (trzeba obserwować jak się rumienią i pewnie obrócić na drugą stronę w połowie pieczenia) ;)

      Bardzo się cieszę! :)

      Usuń
  8. A czy można użyć zamiast mąki amarantus ekspandowany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że w tym przepisie akurat się nie sprawdzi. Ale polecam takie ciasteczka: http://zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com/2015/05/amarantuski-chrupiace-ciasteczka-w.html

      :)

      Usuń
    2. Kupiłam kiedyś kaszkę mannę z amarantusa i w żaden sposób nie idzie jej przygotować, żeby choć trochę zmiękła.
      Czy można by zmielić ją w młynku i wykorzystać jako mąkę? Sprawdziłaby się?

      Usuń
    3. Nigdy nie używałam takiego produktu. Ale myślę, że można spróbować, inaczej się nie przekonasz ;)

      Usuń