Paulina Styś-Nowak dnia 2013/05/18

Szybki deser rabarbarowy

Deser z rabarbarem

Przyznaję, trochę mnie poniosło - kupiłam prawie 2 kg rabarbaru i teraz muszę to jakoś przerobić :) Deser, ciasto, owsianka, koktajl - macie jeszcze jakieś propozycje? 


Składniki na dwie porcje:

  • Rabarbar - ok. 250 g
  • Cukier - 1,5 łyżki
  • Woda - łyżka
  • Serek homogenizowany naturalny - ok. 200 g
  • Cukier waniliowy - łyżeczka
  • Mieszanka musli - trzy łyżki (u mnie suszone czereśnie, wiórki kokosowe, płatki owsiane i płatki migdałów)


Sposób przygotowania:

  • Do garnka z łyżką wody i 1,5 łyżki cukru wrzucamy drobno posiekany w plasterki rabarbar - gotujemy dopóki nie powstanie mus.
  • Serek mieszamy z cukrem waniliowym (NIE wanilinowym).
  • Gdy mus ostygnie nakładamy go do szklanki, następnie serek i na to musli.

Wartość odżywcza porcji deseru rabarbarowego:

  • Energia: 254 kcal
  • Białko: 18,6 g
  • Tłuszcz: 8 g
  • Węglowodany: 32 g
  • Błonnik pokarmowy: 5,4 g
  • Cholesterol: 15 mg


Deser rabarbarowy jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, wapnia, cynku;
  • Witamin: E, C, kwasu foliowego, B2, B12;
Deser z rabarbarem

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

3 komentarze:

  1. pyszności w szklance!:)
    dziękuję za Twój przepis do rabarbarowej akcji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam takie musy w połączeniu właśnie z serkiem czy jogurtem i do tego coś chrupkiego - niebo w gębie :D

    OdpowiedzUsuń