Paulina Styś-Nowak dnia 2013/05/10

Śniadaniowy deser na dobry początek dnia!

Zdrowy deser
Bardzo pożywny deser w sam raz na śniadanie :) Z suszonymi owocami od Zdrowego Zakątka musli smakuje jeszcze lepiej! Pamiętajcie, że cały czas możecie wygrać pyszną paczkę od Zdrowego Zakątka (klik) – kto wie, być może znajdą się tam również takie przysmaki ;)
  

Składniki na 3 porcje:

  • Serek homogenizowany naturalny - 300 g
  • Cukier waniliowy (nie wanilinowy) - łyżeczka
  • Jabłka - 4 sztuki
  • Płatki owsiane - 9 łyżek
  • Ulubiona herbata owocowa (bez cukru) - szklanka
  • Mix suszonych owoców i orzechów - 6 łyżek (u mnie suszone truskawki, jagody, daktyle, figi, orzechy włoskie, migdały)


Sposób przygotowania:

  • Płatki owsiane, suszone truskawki i jagody zalewamy herbatą (na jakieś 10 minut).
  • W tym czasie obieramy i kroimy w kostkę jabłka - dusimy do miękkości bez dodatku cukru - miksujemy.
  • Z płatków odlewamy napar - dodajemy do nich żurawinę, posiekane daktyle, figi oraz orzechy włoskie i migdały - mieszamy.
  • Serek mieszamy z cukrem waniliowym.
  • Do szklanki nakładamy na przemian serek, płatki z bakaliami oraz jabłka.

Wartość odżywcza porcji:

  • Energia: 376 kcal
  • Białko: 14,9 g
  • Tłuszcz: 10,7 g
  • Węglowodany: 63 g
  • Błonnik pokarmowy: 8,3 g
  • Cholesterol: 7,5 mg


Śniadaniowy deser jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12;
Deser z musli


Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

9 komentarzy:

  1. Czemu wszyscy jedzą tylko płatki owsiane. Ja jem gryczane, bo bardziej mi smakują. Czy to źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że dobrze :) Myślę, że wszyscy jedzą owsiane bo łatwiej jest je dostać w sklepach :)

      Usuń
  2. ale pyszne śniadanko :) częstuję się ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie się prezentuje, ale przede wszystkim jest zdrowy.

    OdpowiedzUsuń
  4. tak można rozpoczynać każdy dzień , pycha !!

    OdpowiedzUsuń
  5. P. Paulinko bardzo dobre na gore dałam ciepły mus jabłkowy dobrze komponowało sie z dolnymi warstwami

    moja środkowa warstwa : płatki owsiane, pestki dyni,rodzynki żurawina jagody goji

    mój 1 przepis a już mi sie podoba zdrowe odżywianie :)

    OdpowiedzUsuń