Sałatka ostro - słodka z serem pleśniowym | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2013/03/03

Sałatka ostro - słodka z serem pleśniowym

Składniki na cztery porcje:

  • Ser pleśniowy Camembert - 1/2 krążka
  • Winogrona - kiść (ok. 150 g)
  • Jabłko - średnia sztuka
  • Czerwona cebula - 1/2 sztuki
  • Por - kawałek
  • Rodzynki - łyżka
  • Sok z 1/2 małej cytryny
  • Szczypta soli


Sposób przygotowania:

  • Cebule kroimy w piórka, pora kroimy w krążki - wrzucamy do miseczki, dodajemy sok z cytryny i szczyptę soli - ugniatamy ręką i mieszamy żeby warzywa zmiękły.
  • Owoce myjemy, winogrona kroimy na połówki, jabłka w cienkie plasterki - dodajemy do warzyw.
  • Wszystko mieszamy i wykładamy na salaterkę - układamy ser pleśniowy i posypujemy rodzynkami.

Wartość odżywcza porcji sałatki ostro - słodkiej z serem pleśniowym:

  • Energia: 94 kcal
  • Białko: 3,8 g
  • Tłuszcz: 3,7 g
  • Węglowodany: 12,9 g
  • Błonnik pokarmowy: 1,6 g
  • Cholesterol: 10,9 mg



Sałatka ostro - słodka z serem pleśniowym jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, cynku;
  • Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B2, B6, B12;

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

7 komentarzy:

  1. Chętnie bym taką zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam łączyć ser pleśniowy z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ;) Właściwie to w ten sposób polubiłam ser pleśniowy - wcześniej nie chciał mi przejść przez gardło.

      Usuń
    2. spróbujcie koreczków: ser pleśniowy plus suszona morela plus koperek:) to dopiero pychota!:P

      Usuń
  3. fajna i zdrowa sałatka :))) lubię takie kombinacje :))
    pozdrawiam i dziękuje za dodanie się do mojej jabłuszkowej akcji,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Paulinie schudłam od 6 stycznia 8 kg,wszystkie potrawy są bardzo ,ale to bardzo smaczne i szybkie w przygotowaniu.Własnie dzisiaj robię tę sałatkę,na pewno też będzie doskonała,a na jutrzejszy obiad mam kaszę gryczaną z piersią z kurczaka ,kukurydzą i pomidorami,mówię Wam,cóż to za pychota,mniam....mniam....Paulinko ,baaaaaaaaaaaardzo dziękuję,pozdrawiam serdecznie Ewa Marczak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję i dziękuję za miły komentarz!

      Pozdrawiam serdecznie,
      Paulina

      Usuń