Paulina Styś-Nowak dnia 2013/03/15

Lekki deser kawowo - waniliowy

Lekki deser kawowy

 Składniki na trzy porcje:

  • Serek homogenizowany waniliowy - 8 łyżek
  • Zaparzone dwie szklanki kawa rozpuszczalnej osłodzonej dwiema pastylkami stewii
  • Płatki owsiane górskie - 10 łyżek
  • Orzechy włoskie - 3 łyżki
  • Rodzynki - 3 łyżki
  • Kakao gorzkie - do posypania

Sposób przygotowania:

  • Płatki owsiane zalewamy kawą - odstawiamy co najmniej na godzinę. 
  • Po tym czasie odlewamy pozostałą część kawy i odciskamy nadmiar kawy z płatków.
  • W szklance/pucharku nakładamy na przemian serek z kawowymi płatkami owsianymi - całość posypujemy kakao.

Wartość odżywcza deseru kawowo - waniliowego:

  • Energia: 297 kcal
  • Białko: 14,3 g
  • Tłuszcz: 10,8 g
  • Węglowodany: 39 g
  • Błonnik pokarmowy: 3,6 g
  • Cholesterol: 7,5 mg


Lekki deser kawowo - waniliowy jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12;
Dietetyczny deser kawowo - waniliowy


Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

18 komentarzy:

  1. Wygląda smacznie- nie dziwię się, że Anka tak go chwaliła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam , takie deserki to mogę jeść codziennie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie desery
    są takie proste i pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały deser :) Jak kawowy, to chyba nawet jutro go zrobię! Przyda się jako doładowanie po dodatkowych zajęciach.

    OdpowiedzUsuń
  5. UWIELBIAM KAWOWE SMAKOŁYKI WIEC NA PEWNO SIĘ SKUSZE ZA ZROBIENIE TEGO DESERU:)) MAM TYLKO PYTANIE NA ILE PORCJI JEST PODANA TA GRAMATURA?

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam, zjadłam i ... już zatęskniłam za następnym :)
    PYCHA!!!!
    Dla córki zamiast kawy, użyłam kawy inki smakowej i wstawiłam do lodówki.
    Prawie jak lody :)
    Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  7. A co robimy z orzechami i rodzynkami? :))) głupia jestem :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to nie napisałam (mój błąd) :) Mieszamy z płatkami już po odsączeniu kawy ;)

      Usuń
  8. chciałam zapytać ile łyżeczek kawy na te dwie szklanki

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam! Tylko zamiast kawy dałam kakao gorzkie rozpuszczone w wodzie, zamiast serka jogurt naturalny, rodzynki zastąpiłam pomarańczą i posypałam migdałami... Ale przypuśćmy, że to ten przepis XD Wyszło pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. A co pani mysli o cukru trzccinowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki sam jak każdy inny, również ten biały z buraka ;)

      Usuń
  11. Od dawna staram się znaleźć odpowiedź popartą rzetelnie naukowo czy kawę lepiej pić z mlekiem czy bez, czy może nie ma różnicy. Czy Pani ma na ten temat jakieś zdanie?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodatek mleka sprawia, że kawa jest łagodniejsza dla żołądka (to taka wskazówka dla osób wrażliwych pod tym kątem). A poza tym raczej nie ma różnicy ;)

      Usuń